Miért vagyunk parasztok egymással az utakon? Mit tehet egy bringás azért, hogy ne legyen paraszt és ne akarják péppé verni az út szélén?

Hirdetés

Húsvétkor körbejárta a teljes magyar sajtót Felipe Gastón Miranda esete. A Mugen Race-Team Veloki versenyzője összetűzésbe került egy autóssal, amiből csúnya utcai verekedés lett.

Alig több, mint egy hét telt el és ismét vérző bringás arccal voltak teli a bringás portálok. Ezúttal Yoann Offredo (ex FDJ, jelenleg a Wanty – Groupe Gobert-nél teker) volt az áldozat. Offredot baseball ütővel támadták meg, a pontos részletek máig nem ismertek.

Nem kellett sokat várnunk az újabb csörtére. Nem kisebb név, mint a háromszoros Tour de France győztes Chris Froome keveredett balhéba. Froome szerencsésebben megúszta a vitát, „csak” bringája tört totálkárra.

Edzés közben ütötték el a Tour de France bajnokát

Mindenek előtt leszögezném, hogy a sajtóban megjelenteken kívül semmilyen információm nincsen az esetekről, így semmiképpen sem célom a különböző vélt illetve valós  helyzetmegoldásokat minősíteni. Inkább csak fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogyan kerülhetőek el az ilyen és ehhez hasonló esetek. Jelszó: semmi sem fekete vagy fehér.

A most következő eset fiktív, de valószínűleg mindenki számára ismerős lesz.

Miért kerülnek ilyen gyakran összetűzésbe a bringások az autósokkal?

A probléma alapja szerintem a túl komolyan vett sztereotípiák és az alapvetően is frusztráltabb magyar közállapotokban keresendő. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy a társadalom nagy része mindig kapható egy kis megosztottságra, máris közel járunk az alap problémához.

Akad először is az „autós”, aki „révbe ért”, szinte pofátlan mennyiségű adón és kötelező költségen áthámozta magát, mire autóba ült. Ha nincs nagyon sok pénze, jó eséllyel már egy jó nagy adag frusztrációt összegyűjtött, mire megérkezik a biciklis mögé az Árpád hídon.

A biciklis pedig teker, de nem hetvennel. Szökő évente negyvennel, de inkább harminccal, vagy még kevesebbel. Feltartja az autóst. Nem elég, hogy feltartja az autóst, még ráadásul a buszsávban is megy…

Az autós ideges lesz, dudál, és/vagy lecentizi az időközben „paraszt” jelzővel ellátott bringást előzéskor. A bringás mérges lesz, begyújtja a rakétákat, hogy utolérje az időközben „paraszt” jelzővel felruházott autóst. Egy jó kondiban lévő kerékpáros ezt könnyedén meg is teszi a nagy forgalomban, és elkezdődik a veszekedés, ahol egyik fél sem tanúsít toleranciát a másik iránt.

Miért is kéne, hisz az autós veszélyeztette a bringás életét, nem?

Hogy látta a bringás a szituációt?

Ő csak tekert hazafelé egy végigdolgozott munkanap után vagy egy 160 kilométeres edzés végén. Nem ment fel a kerékpárútra, mert az átlag bicikliseknél jóval gyorsabb és bízott benne, hogy még a gyerekért is időben odaér az iskolába. Az Árpád hídon bár tilos a buszsávban tekerni, mégis azt választotta, hiszen ha egy sávval beljebb teker, akkor gyakorlatilag a halálzónába kerül: mindkét oldalról könnyedén elcsaphatják.

Aztán jött az autós, aki veszélyeztette az életét és visszaélt az erőfölényével. A biciklis fáradt volt, elveszítette a kontrollt és visszaszólt. Talán be is mutatott az autósnak.

Hogy látta az autós a szituációt?

Ő csak vezetett hazafelé egy végigdolgozott munkanap vagy egy edzés után. Nem ment fel a nullás körgyűrűre, bízott abban, hogy gyorsan átgurul a városon még a nagy dugó előtt és még talán a gyerekért is el tud menni az iskolába.

Aztán jött a bringás, aki miatt már legalább 10 másodperce lassan haladt a sor. Túl vagyunk már a Népfürdő utcán is, de ő nem hajtott fel a bringaútra, hanem még mindig ott dülöngél az autók és a buszok között. Az autós fáradt volt, elveszítette a kontrollt és visszaszólt. Talán még rá is húzta a kormányt a bringásra.

Mi a megoldás?

Az, hogy dobjuk a francba ezeket a megkülönböztetéseket, lehiggadunk és normálisan közlekedünk a többi közlekedő mellett. Nincs paraszt bringás, nincs paraszt autós. Mindnyájunk szeretné a leggyorsabban túlélni azt az armageddont, amit jelenleg nagyvárosi közlekedésnek hívunk. Ennek érdekében mindenki követ el kisebb nagyobb szabályszegéseket is, nincsen kivétel.

Na jó, lenne azért néhány konkrétum, elsősorban biciklivel közlekedőknek (a Flowcycle mégiscsak egy bringás oldal).

  • Soha ne menj át a piroson!
  • Nincs de!
  • Soha ne válts irányt hirtelen! Közlekedj úgy a forgalomban, mint hal a vízben!
  • Látszódj, ha látszódnod kell! Legyen a karjelzésed feltűnő, este mindig használj lámpát!
  • Soha ne válts irányt hátranézés nélkül! Ha nem érzed magad gyakorlottnak, használj tükröt!
  • Soha ne kapd fel a vizet, ha rád szólnak, vagy kioktatnak! Hidd el, neked és neki is az lesz a legjobb, ha nem szinte nem is reagálsz.
  • Soha ne akard kioktatni a közlekedés más résztvevőit!
  • Soha ne akard az út szélén lerendezni az összetűzéseket! Nem ott fogja megtanulni. Az erőszak nem megoldás!
  • Csak akkor tekerj az úton, ha tudsz egy lendületes tempót tartani/valóban edzel (tehát a bringaúton veszélyesebb lenne haladnod) és/vagy a kerékpárút veszélyes állapotban van. Ha ilyet tapasztalsz, jelentsd az illetékes szervnek, vagy nekünk.

Tekerj, vezess, közlekedj higgadtan, mások veszélyeztetése nélkül. Közhely, de mindenkit várnak otthon odahaza.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

21 hozzászólás

  1. Utolsó pont kuka, ha van kerékpárút ami a biciklis társadalom igénye miatt épült, azt használd, ne az országutat még akkor is, ba a minősége nem az igazi. Talán az autósok mindenütt autópály minőségi utakon közlekednek? Mert rohadtul nem….

  2. Miért próbáltál márt egy gyökerekkel szanaszéjjel nőtt biciklis úton tekerni? Esetleg egy komolyabb bringát te nem sajnálnál széjjel hajtani egy szar úton? Vagy túrázás edzés közben, gyerekes családokat kerülgetni akik szép lassan poroszkálnak? …..
    Majd ha az autósoknak kötelező lesz autópályát használni!!! hogy ne a főutakon falukban császkáljanak spórolásból, persze már’t ahol lehet, na majd akkor lehet a bicikliseket

    • Úristen de ostoba vagy. Van olyan hogy bicikli adó vagy valami ? Nem értem. Mit adtatok az országnak hogy követeltek ? Örüljetek neki hogy voltak olyan ostobák az autósok hogy nem kértek bicikli adót ha már ti is használjátok az utat. DE ha rajtam múlna jogosítvány kéne hogy útra mehessél biciklivel mert van közöttetek olyan aberrált lény aki felül és rángatja maga alatt a biciklit hogy ő minél gyorsabban mehessen bele se gondolva hogy akkora kilengése mint amikor vergődik a ponty a parton. De ha ennyire problémát okoz hogy az autósok igen is amiért fizetnek nem akarnak könnyen osztozkodni lehet könnyen változtatni. Egyszerű lehet fizetni adót ugyan úgy, és akkor kinyithatod azt a te szavaiddal élek csak finomabban kezelésre szoruló arcodat. Igen gyökérkezelésről van szó. Szóval a gyerek se mondja már meg az anyukájának hogy ő mikor fog pénzt kapni tőle meg mire kell költenie amikor meg se dolgozott azért amit használhat. Mert oké hogy dolgozol meg adózol de az biztos nem az útba rakja az ország szóval ezt az ostobaságodat is előre felejtsd el. Habi legyen nektek is út oké és azt mi fizessük megint csak vagy ezt te hogy gondoltad ?

      • Az autok jobban elhasznaljak az utakat(gondolom en, mert amugy nem ertek hozza, de valoszinubbnek tunik, mint hogy a 10kg alatti bringam miatt vannak a katyuk), emellet telibasszak a levegot olyan szarokkal, amit semmi kedvem letudozni megis megteszem, cserebe az auto adok fizetese tenyleg a legkevesebb amit megtehetsz, mert lehet nem adtunk semmit az orszagnak, de nem is vettunk el.

      • Az autózás konkrétan ráfizetéses, azaz mindenki még az is fizeti a költségeit aki soha nem tulajdonolt gépjárművet. A kerékpározásnak meg anyagiagban mérve is társadalmi haszna van, azért is épülnek a kerékpárutak, igaz jobban járnánk, ha itthon nem a sárga csík felhúzása a járdára lenne ennek a megvalósítása.

      • Nincs biciklis adó, ugye, de szerintem legyen inkább gyalogos adó is, hiszen te mint autós fizeted pl. a zebrát, pedig azt te nem is használod, nem? Tök igazságtalan. Nekem van autóm is, de ha tehetem, inkább bicóval közlekedem.
        Ha van bicikliút, akkor ott tekerünk, de ha nincs, akkor a bringás választhat a járda vagy az úttest között, és mivel az anyázó autósokat valamiért jobban szeretjük mint az anyázó gyalogosokat, inkább az úttestet választjuk.
        És mivel én biciklin ülök, teszek valamit a légszennyezés ellen, miattam áll előtted a piros lámpánál egyel kevesebb autó, és van több parkolóhely a belvárosban. Szívesen!
        Cserébe gondolom te sem mész át gyalogosként soha a piros lámpán, bicikliúton nem sétálsz, autósként pedig mindig elengeded a zebrán a gyalogost és ha a biciklis a főúton teker előtted (abban az esetben ha máshol nem tud) és balra kanyarodik, nyilván megvárod és nem dudálod le (mint ahogy azt egy autóssal vagy kamionnal sem tennéd), ugye? 🙂

      • A teljesítményadó helyi adó, tehát bukik a sok felháborodó is csak ott használja az utat, amelyik önkormányzatnál befizette! 🙂 Amúgy sem az utak terhelése miatt, hanem a környezetterhelés miatt vetik ki, kw alapon, úgyhogy miért is fizetne bárki is a kerékpár után?????

  3. Arról ne is beszéljünk, hogy a belvárosban 80 %ban a járdát használják a biciklisek közlekedèsre. Rácsenget, ráordít a gyerekemre, kutyámra, engem elküld melegebb èghajlatra, mert a járdán szaladgálnak( kutya, gyerek). Nekik nincs piros lámpa, rájuk nem vonatkoznak a KRESZ szabályok. Èn kemènyen büntetnèm őket a kihágásokèrt. Londonban èltünk sokáig, ott a járdán biciklizèsèrt 150 font a kezdő bírság.

    • Gondolom hasonloan hiteles forrasokbol szarmazik a 80% jarda hasznalat is, mint a £150 buntetes. Meg valoszinuleg nem te ignoraltad az illedelmesen megszolito kerekparost, egyebkent a kerekpar uton, ahova te kutyat setaltatni jarsz.

      „Cycling on footways (a path at the side of a carriageway) is prohibited by Section 72 of the Highway Act 1835, amended by Section 85(1) of the Local Government Act 1888. This is punishable by a fixed penalty notice of £30 under Section 51 and Schedule 3 of the Road Traffic Offenders Act 1988.”

  4. Egy pont kimaradt:
    Nagytestű járművel nem veszekszünk, attól távolságot tartunk. Nem csak fordulása miatt, de a holttér miatt is. Nem lát, és kivasal, megöl. A buszokkal, trolikkal különösen előzékenyek vagyunk, mert vannak rajta 60-100-an, álló utasok is, akik miatt nem lehet a járműnek fékezni, viszont el kéne őket engedni, hogy haladhassanak.
    Az olyan buszsávokra, amikre nincsenek a bringások beengedve, örökre és szigorúan elfelejtjük a ráhajtást, akkor is, ha tizennyolcszoros tour de france bajnokok vagyunk. Ilyen a Rákóczi út is: a város legforgalmasabb buszsávja nem arra van, hogy bedugott füllel zenét bölcsészlányok élvezzék a tanyabike-on a jó levegőt. Meg nem is arra, hogy ott gyakorolj a következő versenyre, hacsak nem gyorsulsz 0-ról 47-re 3 másodperc alatt.

  5. Röhejes amit sok bicajos megenged magának. Budapesten rendszeres a totális kresz leszarás, amivel az a probléma, hogy mi, autósok, aszerint közlekedünk. Ez azt jelenti, hogy ha egy kereszteződésben átmegyek ‘full gázzal’ azt azért teszem mert a kresz szerint nekem lesz elsőbbségem. Elhiheted, szomorú leszek ha elcsaplak mert leszartad/nem ismerted mondjuk a jobb kezes kereszteződések közlekedési szabályait, de igazán szopni nem én fogok, hanem te. Te aki lehet ezután már soha többet nem látja a gyermekét, te aki talán már soha többet nem ülhet bicóra. Megérné? Dehogy érné. Értem én, hogy te futár vagy és sietsz, meg a yutubon is jobban mutat a cikázó gopro felvétel, esetleg már akkora junkienak gondolod magad, hogy a shielded a tapasztalatod de hidd el, ha már csak 30-al neked megyek vagy elsodorlak, lehet az életben nem kapar össze senki más. Én sajnos voltam balesetben tanú ahol egy motoros lakott területen kiló felett ment bele egy kiforduló autóba… Ne akarj leszakadt testrészeket látni, főleg ha az a tied lenne. Ott a bicikliút, menj ott és ne a 4 sávos 70-es táblás úton. Ugyanígy autóúton, gyorsforgalmin de még talán főúton se… Ezek még az autósoknak is veszélyes út típusok, nem hogy egy kerékpárosnak.

    • Ez mind szép és jó,de hiába vagy nagy megmondó,mikor a legtöbb baleset autós és autós(és egyéb jármű) között történik..(nyilván több van belőlük,de a baleseti az arány is lényegesen nagyobb)..akkor ezt mivel magyarázod??? És lehet egymásra mutogatni,meg állandó jeleggel az épp agyon csépelt hibákat a másikra dobálni.. Hülyék minden közlekedő közt van ,volt ,lesz..nem ettől fog a morál változni..mindenki közlekedjan a maga módján figyelmesen,toleránsan,és lehetőleg szabályosan..vagy ha nem akkor úgy hogy azzal mások testi épségét ne kockáztassa… És ugye ezen felül jön a hiba faktor.. emberek vagyunk hibázunk..benne van a pakliban..

  6. autósok és bringások között is van figyelmetlen, fáradt vagy ép a többieken semibevevő ember sajnos
    Csak az a külömbség hogy a biciglisik nagyrészt magukra veszélyesek az autosok meg mindenkire!
    az autósok szenyezik a levegöt tönkreteszik az utakat és sora viszik ki a keritéseket, korlátokat, kapukat, házakat, oszlopokat és veszik ell rendszeresen az emberek életét felelötlen vezetésel
    1-2 éve a járdánál megálva autoval engedtük a szomszéd település polgáörét a zebrán és mielőtt kilépet volna a kocsink árnyékából 60-70-el húzott el mellettünk az autó

      • Semmi szerecsenmosdatás nem volt abban, amit szabálytisztelő állított. Azt írta, nagyrészt magukra veszélyesek. Ez nem zárja ki, hogy történnek olyan esetek is, amit az általad linkelt videón láttunk.

  7. Pár hete történt, a szomszéd város helyijárat bussza szépen leterelt az út széléről, az út melletti múrvára. A busz az én leterelésem után még durván 100 métert tett meg az útvonalának utolsó buszmegállójáig, ott minden utas leszállt majd folytatta útját a pihenő helye, ami körülbelül 500 méter távolságra van.
    Nekem útba esett az a helye,
    Voltam olyan rendes, oda mentem a kedves söfőrhöz meg reklamálni az esetet, a szeméyes találkozásnál derült ki, hogy a sofőr pár éve ugyan annál a multi cégnél dolgozott ahol én még mindig robotolok.
    Régi ismerettségünkre való tekintetel a viszont látás örömére higgadt beszélgetés zajlott le közöttünk.
    Felvilágosított róla, hogy rossz helyen tekertem, szemből jött egy autó, a buszon lévő utasok miatt nem fékezhetett ezért történt az eset.
    Szerinte a járdán tekerhetek nem az úttesten (mellékúton történt a találkozásunk, tiltó tábla nincs).
    Megtudtam, a kressz előírása szerint nem fékezhet nem veszélyeztetheti az utasok épségét buszsöfőröknek ezt tanítják.
    Busszal nyugodtan áthajthat a piros lámpán, hiszen a fékezéssel veszélybe sodorja az utasait.
    Ő jobban tudja a kreszt, több kategóriára van jogosítványa, a következő héttől leendő buszsöfőröket fog vezetni tanítani.
    Kerékpárral jár dolgozni, mindig a járdán kerékpározik.

    Mondtam neki, hogy sajnálom a leendő tanítványait.

    A szembejöbő autó, amelyik miatt leterelt az útról pár 100 méterrel előbb látható volt, az egyenes sík úton, (én a kerékpárról láttam) lett volna ideje visza lassítani.

    Valóban van olyan szabály, ami elő írja, ha a piros lámpánál nem tudsz biztonságosan megálni, akkor áthajthatsz a piroson, ami nem csak buszra igaz.

    12. életévét be nem töltött személy közlekedhet kerékpárral járdán maximum 10 km/h sebességgel.

    Kerékpárra nincs kötelező biztosítás, évi 3-4 ezer kilómétert teszek meg kerékpárral, még nem találtam biztosítót akinél köthetnék kerékpárra kötelező biztosítást. Igen szerintem érdemes lenne kötelező biztosítást kötni a kerékpárokra.

    Ne érts félre nem lopásra akarok biztosítást kötni, hanem arra, hogy ha neki megyek egy parkoló autónak, mert elmértem egy kanyart, vagy elesés közben ráesek az autóra a súlyom illetve a kerékpár kiálló részei is tudnak fényezésben lámpában ablakban, karoszériában légzsákban… kárt okozni, ami igen bosszantó az autó tulajdonosának.

    Teljesítmény adó semmi gond örömmel fizetem, versenyzők teljesítményét szokták kiírni néha még 2,2 lóerő teljesítményt is le tudnak adni pár percig. Nagylelkű leszek és kifizetem minden évben 2 kilówatt teljesítmény után az adót, ami bőven felülmúlja az emberi test teljesítőképességét.

    Cserébe rendesen használható kerékpár utakat kérek, ahol nem kell azon idegeskednem, hogy ez a gödör vagy a következő felgyűrődés fogja tönkretenni a kerékpárom kerekét és vihetem tovább a hátamon a biciklimet.

    Kressz ismeret:
    Sajnos az autó vezetők jó része nem ismeri a kreszt.
    Sok autós maga is kiszáll az autóból, kerékpárra pattan és már el is felejtett minden közlekedési szabályt, majd utána vissza ül az autójába és már szidja is a bicikliseket pár percel előtte az autósokat szidta.
    Kressz szerint mekkora oldaltávolságot kell tartanod a kerékpáros és az autó között amikor elkerülöd?

    Sebességhatárok betartása a biciklisekre is érvényes, vajon mért nincs minden eladott kerékpár kilóméterórával felszerelve?
    Büntetni úgyanúgy megbüntethet érte a rendőr, nincs külön tarifa kerékpárosoknak vagy autósoknak.

    Honnan tudjam, hogy a lejtőn lefelé az 50-es tábla mellett 70-el gurulok el?
    Egy autós mondta.
    Vajon ő mennyivel jött, hogy utolérjen?
    Gondolom 50-el.

    Mindenki gondolja végig miben tudja segíteni a másik közlekedő embert, képzelje magát annak a helyébe, helyzetébe, kérdezze meg magától, hogy neki hogyan esne az a viselkedés, amit tanusít a másikkal szemben és úgy közlekedjen.

    Késésben, vagyok sietek, eszetlen közlekedéssel, mások veszélyeztetésével gyorshajtással rövid távon 1-2 percet tudsz lefaragni a menetidődből, hosszú távon 5 esetleg 10 percet, ha célba érsz.
    A másik esetben a keresztedre írott szöveg, lehetne: Vajon megérte?
    A börtönben az áldozatod vagy áldozataid halálán töprengve felteheted magadnak vagy az áldozat családja is felteheti neked a kérdést. Vajon megérte?

    Végezetül még azért annyit hozzá tennék, volt már pár balesetem, ahol nem én voltam a hibás, (a sofőrök nem akartak rendőrt hívni ez azért árulkodó, így ment ki-ki a maga dolgára).

    Ütöttek már párszor el, van benne tapasztalatom, milyen érzés az autó motorháztetején landolni, vagy az ajtaját lefejelni, már nem tudtam megálni elkerülni az ütközést, nem kaptam meg az elsőbbséget egyik esetnél sem.
    Árokba repültem, amikor jóindulattal leterelt a teherautó a kerékpársávból, ezt az esetet a mai napig nem értem, mért húzta rám a kormányt, mért terelt az árokba, a szembejövő sáv üres volt nem jött arra senki.
    A következő autó több percel az eset után érkezett arra, még rám is kiabált a söfőr, hogy részeg disznó, mondjuk Ő azt látta, hogy kászálodok ki az árokból az okát nem tudta.
    Lábamon érezni az autó súját, mert áthalytott rajta mielőtt megállt, itt a stopp táblát nem vette észre az autós.

    Én sem vagyok szent, ezért szeretnék kötelező biztosítást kötni a kerékpárra.
    Értem már utól autót, lessított én megtoltam, parkoló autót is találtam már el kerékpárral, elbembulva tekertem már ki autó elé szerencsére ő látott és fékezett is nem csak a dudát nyomta…

    Eddig őrző angyalaim megóvtak a komoly sérülésektől, ki tudja meddig tart ez a szerencsém.

  8. A kötelező biztosítás jó ötlet, csak jó lenne ha nem önkéntes alapon menne (főleg a futároknak, akiknek ez munkaeszköz) és terjesztenétek, hogyha találok egy letört bicikli tükröt az autóm mellett, akkor hova lehet fordulni a javítási számlával… de autósokra is igaz, ha legalább rúzzsal ráírná a szélvédőre: „bocs má’ ” egy szavam sem lenne…
    És természetesen tegyünk rendszámot azokra a kerékpárokra, amiket közúton szeretnétek hajtani, tehát egy fedélzeti kamerás/térfigyelőkamerás felvétel alapján visszakereshetőek legyetek Ti is, és akkor egyenrangú partnerek vagytok, de amíg van kerékpár út és (tisztelet a kivételnek) felelősségrevonhatóság nincsen, addig nem a közúton van a helyetek, tábla ide vagy oda, jogszabályok írnak amit írnak, papír mindent elbír, de Te „puhatestű” vagy, ezt tartsátok észben…
    Ha Nektek is egy „pirosozás” után mire hazaértek ott lesz a levél Szombathelyről a csekkel, akkor tényleg fair-play van, de így… És ha Titeket is figyelni fog a VÉDA mobilozásra, sisak használatra, világításra…
    Érezzétek hogy a szándékom hírből sem bántó, de momentán amint autóba üllsz sokkal jobban vegzálnak és lehúznak, mintha csak tekersz bringával.
    Mondok két egyszerű példát, és gondoljátok végig ki szív nagyobbat (mindkettő velem történt meg): Előzöm a kerékpárost, erre kifordul elém a bamba autós „mama” a kapubejáróból, muszáj jobbra menekülnöm, mert csatt lesz, ezért leszorítom a padkára szegény biciklist, lámpánál utolér, bocsánatot kérek, ő is látta, megúsztuk, megyünk tovább. Mi van ha nem szorítom le? Visszajönne? Kétlem, 10-ből 9 nem, maradjunk ennyiben.
    A 3 éves fiam a műanyag motorral nyomul a járdán, aminek a közepére felkenték a kerékpárutat a parkon keresztben. Jön a bringás ezerrel, messziről látja, nyílt a pálya, nem fékez, az ott az ő helye, elsodorja a gyereket, gyerek borul sír, szerintetek visszajött? Hát nem, én meg bent töltöttem egy vidám éjszakát a Heim Pálban megfigyelés címszóval…

    +1: Leparkolom a 2 hónapos autót (szalonból, 10M+ ár), Hajtás-Pajtás úgy eltekert mellette h valami vacak kilógott oldalra és végighúzta az oldalát, kiabálok utána, hátra fordul, de csak jobban belehúz, 2M volt a számla vége, a komplett oldalát telibe kellett fényezni és amikor eladtam magyarázkodhattam hogy nem volt rongyátörve az oldala… hitte is a kereskedő meg nem is… (persze piaci ár alatt számította be pont ezért)

  9. Azért az mennyire szép és tanulságos, hogy pont az odafigyelésről, türelemről, higgadtságról szól a cikk, erre a hozzászólók kb fele bazmegol, anyázik, hőbörög, és nyilván mindig a másik fél a hibás. Autósok, biciklisek, gyalogosok között is van barom… Tapasztalatom, hogy összevissza közlekedők vannak bőven a bringások között, de az autósok bőven agresszívabbak…

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet