Az olasz város közlekedésfejlesztési tervei szerint 2030-ig az összes még használatban lévő dízel buszt lecserélik elektromos változatokra.
Milánó is kiveszi a részét a jövőtudatos várostervezésből. Erre jó példa a CityLife, mely Európa egyik legnagyobb autómentes területe. Lakóépületek, közparkok, irodák, kulturális és oktatási intézmények találhatók meg a 90 hektáros területen.
Az ehhez hasonló városrészek fenntarthatóságának feltétele a hatékony tömegközlekedés. A cél, hogy egyre kevesebb autó legyen és emelkedjen a közösségi közlekedési eszközök és a kerékpárhasználat is.
Milánó tömegközlekedési vállalata az ATM pedig nagyszabású tervekkel vágott neki a zöldítésnek. Az elképzelés szerint 2030-ra teljes egészében lecserélnék a még meglévő dízel járműparkot elektromos meghajtású járművekre. Ez a nem csekély vállalás évente 30 millió literrel csökkenti majd a felhasznált dízelolaj és 75 000 tonnával a kibocsátott CO2 mennyiségét.
A projekt része, hogy teljesen elektromos buszpályaudvarokat hozzanak létre, melyek kiszolgálják majd az elektromos járműparkot. Első lépésben a San Donato buszpályaudvar átalakítására került sor. Itt a buszok töltéshez ABB Terra 124 töltőket telepítettek a buszpályaudvar parkolójában. Egy töltőberendezéssel egyszerre két jármű gyorstöltésére van lehetőség.
Alapvetően éjszakai töltéssel szeretnék az e-buszokat tölteni, így az még költséghatékonyabb lehet. Egy ilyen éjszakai töltéssel egy e-busz 180 kilométert tud megtenni újabb töltés nélkül, tehát egész nap üzemelhet töltés nélkül.
A tervek szerint a mostani San Donato állomás mellett még három hasonló buszpályaudvart alakítanak át elektromos buszpályaudvarrá.