Ki mondta, hogy a kerékpározás csak a Giro d’Italiából áll? Valószínűleg mindenkinek otthon lapul a biciklije… Csak elő kell kapni és csodás tájak várnak rád is!
Esztergom – Budapest 1 napos túra
Az Újpesti vasútállomásról indulva vonattal elutaztunk Esztergomig, ahonnan egy kellemes nap alatt szépen visszagurultunk Újpestig. Remek egynapos túra – átlagos bringával, átlagos kondival simán fogható.
Táv: 78 km
Vendéglátó egységek: Sűrűn vannak, nincs esély a kiszáradásra
Budapest – Esztergom vonattal
Kényelmes, kerékpár szállításra alkalmas kocsik. A vonat pontosan tartja a menetrendet, mi nem tudtunk Újpesten jegyet venni, így a vonaton is megvehettük.
Esztergom – Párkány
Esztergomban ha nem tekersz fel a Bazilikáig, akkor nem ér az egész túra. Ha szerencséd van még egy bicikliverseny rajtját is kifoghatod. Egyébként hétvégi forgalomban teljesen jól járható a kerékpárút nélküli belváros, de a Mária Valéria hídon inkább a járdán tekerj.
Párkány – Garamkövesd – Helemba – Szob
A szlovákiai részen sem kerékpárút sem nagy forgalom nincs. Nyugodtan lehet tekerni, néha a töltés közelében földúton is. A táj szép, a helyiek kedvesek, a sör jó (állítólag, mert bringázás közben alkoholt inni csúnya dolog) jó és szemmel láthatóan nem drága. Az út a vasúti híd alatt ér véget, innen kézben kell felcipelni a bringát a hídra, és már be is lehet gurulni a szobi vasútállomásra.
Szob – Nagymaros
A várost elhagyva egy remekül kiépített kerékpárúton lehet tépni végig a Duna mentén. Ez egy nagyon szép út és szemben ott vár a visegrádi vár…bocs.
Nagymarosi komp
Aki meg tudja nézni a menetrendet előre, az érkezhet pontosan is – mindenki másnak pedig lehetősége van beülni valamelyik teraszra. A kompozás nagy élmény, és sokkal kényelmesebb, mint megkerülni az egész Dunát 😉
Visegrád – Dunabogdány
Ezen a rövid úton inkább az autókra kell figyelni, mert csak egy rövid szakaszon van bringaút. Azon haladva tovább, ha már érzed a sült pisztráng illatát egy éles jobbkanyart érdemes tenni és beállni a pisztrángos étterem parkolójába.
Dunabogdány – Szentendre
Egy kis országút – egy kis kerékpárút és Szentendrén találod magad. Itt lehet fagyizni, de csak annak, aki evett ebédet rendesen…
Szentendre – Római part
A Szentendrei rész jól bicajozható, de utána a nyafogósabb kollégákban felmerül a kérdés: miért hívják kerékpárútnak azt, ahol nincs is út, mert az erdei ösvény sem sárosan, sem aszfaltdarabokkal díszítve nem az. Ha lehet, időzítsétek ezt a szakaszt úgy, hogy mindenki nyugodt legyen, ne siessen senki, ne legyenek konfliktusok a csapatban és akkor kibírjátok a Római partig. Figyelem, ott már sok a gyalogos, vigyázzatok rájuk.
Római part – Összekötő vasúti híd- Újpest
Ezzel a túránk végére is értünk, váljék egészségünkre!
Költségek:
Újpest-Esztergom vonatjegy + bicajjegy: 1075 Ft
Nagymaros komp személy+bicaj: 840Ft
Pohár sör SK: 0,5 Euro (155Ft)
Pohár sör HU: 200 Ft
Gombaleves + pestos pisztráng + túrógombóc + ital + borravaló: 5500 Ft
Fagyi: 240 Ft
MI éppen fordítva mentünk, és nem egészen ezen a vonalon. Komáromból indultunk vonattal a Déli Pu-ba, onnan a Duna jobb partján a Megyeri hídig azon át a bal partra és onnan Szobig, majd Garamkövesden át Párkányba, majd onnan tovább Észak Komáromba, és Dunán át haza. Ez így ~ 140 km, nem kevés,m mi a 4 folyó túrájának neveztük el: Duna, Vág, Garam, és Ipoly. A Párákány-Komárom út nagyobb részén van kerékpár út, a Duna gátján, nagyon jó minőségű aszfalt van. Amit Ti okosabban csináltatok az, hogy Megyeri híd – Vác szakasz nem a legbarátságosabb kerékpárral, ma már kihagynám.
Párkány előtt a vasúti hídon kell átmenni? Az mennyire necces? Illetve a Visegrád- Szentendre szakasz azon részei, ahol nincs kerékpárút? Azért a 11-es annyira nem tűnik kerékpáros barátnak..