Tisztelettel tekintünk vissza arra a nőre, aki úttörőként robbant be a kerékpározás világába és utat tört a mai kor női kerékpárosainak. 1891-ben született Alfonsina Morini, akit néhány évvel később már Alfonsina Strada néven ismerhetett meg a világ. Ő volt az első olyan női induló, aki a három legnagyobb kerékpáros körversenyen is versenyzett a férfiak között.

Alfonsina egy igazán szegény családba született és 10 évesen ülhetett először kerékpárra. Édesapja ugyanis néhány csirkéért cserébe megkapta a falu orvosának levetett biciklijét. Ezzel a járgánnyal indult Afonsina kerékpározás iránti szenvedélye. Mindig fiús volt, így a biciklizés is mindennél jobban vonzotta. Ugyan próbálták eltántorítani ettől a sporttól minden erővel, de nem sikerült. Tizenhárom évesen már megnyerte az első versenyét és lelkesedése töretlen maradt a sport iránt.

Hirdetés

Akkoriban azonban nem volt elfogadott, hogy a nők sportoljanak, botrányosnak tartották ezt a fajta viselkedést. Szoknyás ördögnek csúfolták, és sokan remélték, ha végre férjhez megy, akkor majd felhagy a kerékpározással is. 1915-ben hozzá is adták Luigi Strada-hoz, aki azonban nemhogy eltántorította volna a sporttól, de nászajándékba egy kerékpárt adott Alfonsinának. Emellett edzőként is bátorította feleségét, hogy kerékpározzon tovább.

1924-ben pedig „Alfonsin” néven jelentkezik a Giro d’Italia versenyre is – első nőként a férfiak versenyében. A legtöbben borítékolták, hogy úgysem jut túl az első szakaszon, így mondhatjuk kegyelemből is engedték neki a versenyzést. Azonban kitartása és küzdeni akarása egyre több lelkes követőt vonzott – főleg asszonyok és lányok bíztatták amerre járt. Ráadásul a verseny népszerűségének is jót tett Alfonsina hírneve. Sérülések, bukások, technikai problémák ellenére sikerrel helyt állt a versenyen.

Kerékpáros karrierje során még számos versenyen indult, köztük a Tour de France-on és a Vuelta-n is. Ezzel ki is vívta magának a kerékpártörténelem első női versenyzője címet.

A korán megözvegyült Alfonsina élete utolsó éveiben magányos és fájdalmas életet élt. Trófeákat, kupákat adott el, hogy vehessen egy motort magának, ami végül az életébe került. A motor ugyanis egy kerékpárversenyről hazafele felborul, aminek a súlya alatt szívinfarktust kapott – életét már nem tudták megmenteni.

Hirdetés
Online marketinges szakemberként dolgozom és szenvedélyesen szeretem a kerékpározást. Ennek a két területnek az ideális ötvözete számomra a Flowcycle. Itt egy igazán nemes cél érdekében használhatom a szaktudásom arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsíthessük a kerékpározást és a fenntartható életmódot.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet