Unod már a régi montidat és egy kicsit több kihívásra vágynál, de azért sziklákat sem akarsz ugratni? Akkor neked egy belépő szintű 29-es monti kell. Talán pont a Gepida Sirmium?

Hirdetés

A gepidák, keleti-germán eredetű, a vandálokkal és a gótokkal rokon dialektust beszélő nép – szól a Wikipedia idevágó szócikke, de a Sirmiumról már első ránézésre sejthető, hogy nem a vandálkodásról fog szólni. Az aluváz matt fekete alapszíne önmagában akár fenyegető is lehetne, de olyan finom érzékkel adagolták hozzá a Gepida saját világoskékjét, hogy igazán harmonikus a végeredmény, pedig én inkább a fényesebb lakkok kedvelője vagyok. Nem kell semmi különösre gondolni, a stílus nem azon a néhány, váz oldalán végigfutó csíkon múlik, sokkal inkább a hozzá válogatott alkatrészek egyedi színén. A kékből jutott a villára, a felnikre és nyeregre is. A típusnevet egyébként már Szávaszentdemeter néven kell keresni a térképen. Az ókori római Sirmium település ma már a szerbiai vajdaság része.

Az olcsóbb árkategóriákban versenyző kerékpárokat tesztelni mindig jár valamekkora előítélettel, de a Sirmium nem csak a külsejével indított jól. A felszereltség java része a Shimano alsóbb kategóriáiból lett összeválogatva, de a hátsó váltó például Alivio. Kitámasztót, vagy prizmákat már egy ilyen gépen nem találunk, de a műanyag lánckerék védő és a mechanikus Shimano Tourney tárcsafékek jelzik, hogy inkább a hobbikerékpárosokat célozza meg a Sirmium.

Mivel a Gepida-paletta közepének olcsóbb részében helyezkedik el a Sirmium, így a váz kinézetre inkább a 26-os Mundóhoz hasonlít. Itt is megtalálható a jellegzetes, BMC-kre hasonlító, felsőcsövet a nyeregvázcsővel összekötő hajlított merevítés, de a Gepida saját márkás nyergében azért még nem ülünk annyira durván versenypozícióban, mint egy valóban profiknak szánt modellen.

A Sirmium márpedig inkább hobbi célokra való, amire a Hármashatár-hegyi tesztkörök is rávilágítottak. Arra viszont nagyon. Bár bevallom, nem voltam életem formájában a teszt során, azért a 15 kilós (ez a kategóriában átlagos) súly már tud kellemetlen meglepetéseket okozni egy-egy meredekebb kaptatón. Szerencsére

a 24 fokozat bőven elegendő erre a felhasználásra, sőt,

a fenntarthatóság szempontjából még talán előny is, ha a nyolc hátsó fokozathoz való vastagabb lánccal kell gazdálkodnunk. A váltókarok sem voltak bántóan olcsó érzetűek, a fokozatok közötti ugrás csak terhelés alatt járt némi késedelemmel.

A tesztutak során tartózkodtam az igazán durva XCO csapásoktól, de azért lefelé, ha finoman is, de érződik, hogy a Sirmiumot nem a mindennapos, keményvonalas zúzásra szánták. A kétujjas Shimano-ST fékkarokat kifejezetten szerettem, az anyagminőség érzetre bőven hozta az elvárható szintet. A mechanikus tárcsafék viszont nem az a harapós fajta, és az olyan majrésabb alakok alatt, mint amilyen én vagyok, relatíve hamar el is fáradnak a 180/160 mm-es tárcsák. Persze érdemes hozzátenni, hogy 0 kilométeres bringáról volt szó, ahol még a tárcsafékek bekopása javíthat a helyzeten.

A durva akadályokat a 100 mm rugóúttal rendelkező Zoom Forgo, lockolható és állítható csillapítású teleszkóp sem szereti, de a fentebb látható, átlagos montis körön elégedett voltam vele.

A 720 mm-es kormány az én nem túl széles vállamnak kicsit kényelmetlen volt a terebélyességével, de ezt inkább mondanám egyéni preferenciának, hiszen egy 29-es montihoz igenis kell a nagy kormány, másképpen nem tudnánk kihasználni a nagyobb kerékméret előnyeit terepen. Nekem inkább a Schwalbe Rapid Rob gumik jelentették a vékony keresztmetszetet. A 2,25-ös szélesség rendben van, de nedves talajon hamar elforgott a kerék ezzel a mintázattal.

A Gepida Sirmium alkalmankénti montizásra több, mint elegendő, jó minőségű korrekt bringa, és ez az árán is megmutatkozik. 149.900 Ft-os listaárával most éppen nem tartozik a legspórolósabb vételek közé, de az akciós 128 ezres ár már kifejezetten baráti. A választást segítheti az a tény, hogy magyar márkáról van szó és a regisztráció után érvényesíthető örök vázgarancia. Csalódni a hobbi bringások nem fognak benne, fejleszteni pedig először talán egy hidraulikus tárcsafék és egy jobb első teló felé érdemes.

Gepida Sirmium 29″ –  2017 adatlap

Kerékméret: 29”
Sebesség: 24
Váz: Gepida 6061 alu
Villa: ZOOM FORGO 29 HL 100 MM
Kormánycsapágy: Gepida Integrált A-Head
Hajtómű: Shimano FCM-171 24-34-42/175mm
Középcsapágy: SHIMANO BB-UN100 MONOBLOCK
Felnik: BERETTA DISC25 29
Küllő: MACH1 STEEL BLACK
Agy: Gepida alu tárcsafékes 36 L
Fék: SHIMANO TX800 180/160 MM MECHANIC DISC BRAKE
Fék kar: SHIMANO ST-EF510 2FINGER
Kormány: GEPIDA ALLOY 720 MM DB FLAT TOP
Kormányfej: Gepida alu LA-4 90, 105 mm
Nyereg: Velo 3315
Nyeregcső: Gepida Alloy 31,6×400 mm
Váltókar: SHIMANO ST-EF510
Hátsó váltó: SHIMANO ALIVIO RD-M3000
Első váltó: SHIMANO TY-700
Külső gumi: Schwalbe Rapid Rob 29×2,25
Méret: 21”
Súly: 15.0 kg
Listaár: 149.900 Ft
Akciós ár: 128.900 Ft
Hirdetés
Összegzés
Pontszám
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!
gepida-sirmium-kerekparteszt-ha-egy-korrekt-29-es-montit-akarszA Gepida Sirmium alkalmankénti montizásra több, mint elegendő, jó minőségű korrekt bringa. A választást segítheti az a tény, hogy magyar márkáról van szó és a regisztráció után érvényesíthető örök vázgarancia. Csalódni a hobbi bringások nem fognak benne, fejleszteni pedig először talán egy hidraulikus tárcsafék és egy jobb első teló felé érdemes.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet