A kerékpár télen is a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb közlekedési eszköz, amellyel nemcsak a dugókat, hanem a koronavírus-fertőzés veszélyét is könnyebben el lehet kerülni. A Magyar Kerékpárosklub már a korábbi metrólezárásokkor is sikeresen kampányolt a biciklis metrópótlás mellett, ezért a belvárosi szakaszon is szeretné bemutatni, milyen útvonalakon a legegyszerűbb kerékpárra váltani.
„A metropotlo.hu oldalon kezdők is hasznos biciklis tippeket, útvonalleírásokat, térképeket és videókat találnak arról, hogyan pótolhatják bringával a lezárt 3-as metrót.” – mondta Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.
A kerékpáros metrópótló kampányban három fő útvonalat ajánlanak, ahol kerékpársávok, kerékpárutak és kis forgalmú utcák segítik elkerülni a 3-as metrót Kőbányától, Ferencvárostól és Józsefvárostól a belvároson át Angyalföldig és Újpestig.
A sajtótájékoztatón Borsi Dávid a BKK szóvivője elmondta, hogy fennakadások nélkül indult el a metrópótlás november 7-én. Mindenkitől azt kérte, hogy autóval kerüljék el a belvárost és válasszák inkább a közösségi, kerékpáros vagy gyalogos közlekedést. A Kálvin téri MOL Bubi állomás mellett tartott eseményen a BKK szóvivője elmondta, jövő tavaszra megújul a MOL Bubi. A város 158 pontján egyszerűbb hozzáféréssel, teljesen megújult bicikliállománnyal, a közösségi közlekedésbe integráltabb tarifarendszerrel várják majd a felhasználókat.
A BKK aktív- és mikromobilitási szakértője, Bodor Ádám a nagykörúti kerékpársávokat emelte ki az ajánlott útvonalak közül, mint jó alternatívát a kék metró kiváltására. „Mindenkit bíztatni szeretnék arra, hogy amennyiben van rá módja válassza a kerékpárt, így érhet munkahelyére a legkiszámíthatóbb módon. Ezen kívül a kerékpár az egyik leggyorsabb és legegészségesebb közlekedési mód a belvárosban. Ha a Duna-parton és a belvároson átvezető útvonalat választja akkor reggel 10 percre turistaként élvezheti is a látképet. A másik fő metrópótló útvonal a Nagykörút, amely az idén megnyitott bringasávjaival az egyik leggyorsabb útvonalak egyike – mondta Bodor Ádám.
Bringázás ősszel és télen
Sokan kérdezik, lehet-e ősszel és télen biciklizni? – idézte fel a Kerékpárosklub elnökhelyettese. „Tizennégy éve novemberben vettem utoljára bérletet azt gondolva, hogy a hidegben nem fogok kerékpározni. A bérletet végül nem használtam, továbbra is biciklivel közlekedtem. Rájöttem, hogy ilyenkor is a legszabadabb, legmegbízhatóbb és legolcsóbb közlekedési eszköz a bicikli.” – mesélte Halász Áron.
Fotók: Adrián Zoltán / Képszerkesztőség
Gratulálunk ezért vegyél tízezer ért bérletet. A Népliget én felszínén a dugóban a sok szabálytalan türelmetlen autós között amikor jelzőlámpák figyelmen kívül hagynak. Ne is beszéljünk ha esik fagy tényleg egészséges eszköz esetleg hóban a bicikli. Minden van elektromos autó töltés bisiklis sav de a mozgáskorlátozott még mindig évekig hogy utazzon a Corvin negyed től a Pöttyös utcáig mert bizony a metróhoz nem tud lejutni mopeddel. A felüljárón klépcsőn emelje fel a 80 kg eszközét? A lift ahol van még nem működik vagy nincs most épül majd egyszer….A jármű nem alacsonypadlós vagy sofőr megtagadja a segítséget el se viszi naponta megelem