A metaverzum, vagyis egy a virtuális valóságokat magába foglaló világ egy határozott fejlődési iránya a techcégeknek. (Többek között emiatt is változtatott nevet a Facebook és lett Meta.) Joggal vetődhet fel a kérdés, ha koncertre mehetünk, vásárolhatunk, szórakozhatunk a metaverzumban, akkor vajon bringázni is tudunk majd?

Ebben a futó reklámban láthatunk egy felvázolt jövőképét a kerékpározásnak:

Hirdetés

A Zwift és a WhatsApp segítségével versenyeznek egy afrikai csapat tagjai. Természetesen felreppentek olyan hírek is, miszerint a Meta célja felvásárolni a Zwiftet, azonban ezt ő határozottan nem szerették volna sem megerősíteni, sem cáfolni.

Potenciál és érdeklődés mindenesetre lenne a közös megoldásra. A videóban szerepelő csapat ugyanis látja a lehetőséget ebben a futurisztikus jövőképben.

Eszközként azonban egy újfajta VR headset biztosan fog kelleni a metaverzumos tekeréshez. Pont ez lehet a fejlesztés egyik sarokpontja, mert azért nagyon nem mindegy, hogy miben kell tekernünk az élményekért. A mostani megoldások egyelőre nem ideálisak ehhez. Izzasztó, nehéz és akár még szédülhetünk is bennük. Kíváncsian várjuk, hogy milyen új irányt vesz majd a VR szemüvegek fejlesztése többek között ezeket a problémákat kiküszöbölve.

Szóval lehet, hogy néhány év és már a metaverzumban fogunk egymással versenyezni, nem pedig az utakon. Mit gondoltok, a megállíthatatlan fejlődés utoléri a kerékpársportot is?

Hirdetés
Online marketinges szakemberként dolgozom és szenvedélyesen szeretem a kerékpározást. Ennek a két területnek az ideális ötvözete számomra a Flowcycle. Itt egy igazán nemes cél érdekében használhatom a szaktudásom arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsíthessük a kerékpározást és a fenntartható életmódot.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet