Ma már minden valamire való kerékpárgyártó árul teljes e-bike-palettát, és ezen a téren a Neuzer sem tétlenkedett. Az esztergomiak 4 új modellel várják a szezont és nem kell szégyenkezniük, mert náluk is nyomon követhető a technológia fejlődése, egyre jobb nyomatékok és egyre hosszabb hatótávok formájában.
Verona – a sikkes városi
Úgy tűnik, a Neuzernél eldurrant a design bomba és kijöttek egy olyan városi bringával, ami miatt megszólítanak az utcán (tényleg így volt). Letisztult forma és egy valószínűtlenül hideg kék fényezés mellé kényelmes ülés és fogantyú jár. Nyolcsebességes Shimano Nexus agyváltó (tehát semmi gondod nem lesz vele) és kiváló hidraulikus tárcsafékek és kormánycsőbe integrált rugózás (2,5 cm-es rugóúttal) gondoskodnak a kényelmes utazásról. Ez városban pont elég. Külön megsüvegelendő a műanyag láncvédő-borítás, még akkor is, ha a konstrukcióból adódóan egy-egy rázósabb szakaszon zörög egy picit.
Saját mérés alapján a bringa egyébként menetkészen 24 kg, ami egyáltalán nem vészes, főleg a teljesítmény tükrében. A Dapu középmotor 250 W-os és 90 Nm nyomatékot tud. Ez bőven elég bármilyen emelkedő izzadság nélküli leküzdéséhez. Az akku a hátsó csomagtartó alatt kapott helyet és gyári adat szerint 80 km-en keresztül tud segíteni, ha ésszel használod. Mint minden e-bike-ot, a Veronát is teszteltük egy átlagosan 5%-os meredekségű, 2 kilométer hosszú emelkedőn (Sasadi út), 100 kg teherrel, de erőlködés nélküli tekeréssel. Becslésünk alapján ezt a terhelést 11 km-en keresztül bírta volna.
Como, a pragmata: nem szép, de jó
Klasszikus forma és színvilág és egy hátsó Bafang motor 250W teljesítménnyel és 45 Nm nyomatékkal. A design hagyományos fekete trekking, semmi különös és bár a Como volt az egyetlen férfi vázas a teszteltek közül, azért csajozáshoz nem ajánljuk. Felszereltségét és használatát túrához vagy bejáráshoz igazították, minden van rajta, ami kell. Rendesen pakolható, a csomagtartó két ponton is illeszkedik a vázhoz. A 24 sebességes váltó lehetővé tesz a gyors haladást, de mászáshoz is bőven elegendő fogaskerék áll rendelkezésre. Talán ezért is van az, hogy rásegítés nélkül is kényelmesen lehet tekerni az egyébként nem is vészesen nehéz bringát.
A nyereg, a fogantyúk, az első teleszkóp mind a kényelmet szolgálják, hosszú útra alkalmas gép ez. A hátsó motorhoz illően egy kicsi késéssel indul illetve áll meg a rásegítés, de ezt meg lehet szokni. Az 5 rásegítési mód bőven elegendő. A 11 Ah-s akkuval gyári adat szerint 80 km-t megy el, a Sasadi teszten az akku 20%-a el is fogyott, de elég lendületesen, átlagban 18 km/h-val tettük meg a távot. A megállásról klasszikus V-fékek gondoskodnak, ami teszi is a dolgát újonnan, de kérdés, hogy mikor kezded érezni egy lejtőn, hogy már inkább kevés, mint elég. A 395 000 Ft-os fogyasztói ára a cikkben bemutatott modellek között a legkedvezőbb
Novara, a bulibringa
A Novara a Neuzer új mindenese. Hivatalosan E-cross kerékpár, ami egy szuper kis szabadidős bringát jelent. Semmilyen felesleges kiegészítőt nem tartalmaz, sem a markolat, sem a nyereg nem alkalmas arra, hogy hosszú túrán vegyél részt vele, de arra, hogy valahova gyorsan felmássz és lendületesen lerongyolj, na, arra tökéletes.
A tárcsafékek, a 9 fokozatú váltó és a mostanra kedvencemmé vált Dapu középmotor 90 Nm nyomatékkal és hajtásszenzorral igen dinamikus menettulajdonságokkal ruházza fel. A hatótáv gyári adatok alapján 110 km, a Sasadi teszten körülbelül 12 km-t bírt.
Siena: minden egyben
Sokáig nem tudtuk hova tenni a Sienát. Szerintünk a Verona szebb, a Novara játékosabb, a Como pedig jelentősen olcsóbban hozza, amit egy túrabringának tudnia kell. Ebben a gépben viszont minden megvan, ami a városi közlekedéshez kell, mellette viszont egy hosszabb túrára is gond nélkül elmehet vele az ember. Felszerelésben, extrákban nincsen hiány. Külön figyelmet érdemel a Pavolution boxer fék, ami egy szokatlan húzás, de már az első pillanatban vonzza a szemet és biztosítja mindazt, amit egy hidraulikus féktől elvárnánk. Külön előnye, hogy v-fékes vázakra lehet építeni, így különösebb bonyodalom nélkül lehet keverni a modellek között az esztergomi gyárban.
A Sienába a Bafang 250W-os középmotorját tették 80 Nm nyomatékkal és egy nagyon elegánsan elrejtett 13 Ah-s Samsung akkuval. Gyári adatok alapján 110 km-t megy el egy töltéssel, és a Sasadi tesztünket meg sem érezte, simán tud ilyen körülmények között 12 km-es hatótávot. A felszereltségnek és a designelemeknek ára van, a Siena a legnehezebb a bemutatott választékban a maga 27 kg-jával. Ami a designt illeti, a letisztult formák és az elegánsan elrejtett akku valamint a boxer fék egy szemrevaló bringát adnak ki. Kíváncsian várjuk, hogy más színekben is előrukkoljon a gyártó.
Részletesebb technikai információkat a gyártó katalógusában találjátok de egy gyors összefoglalót készítettünk, hogy a kezdő lépéseket könnyebben megtudjátok tenni. Súgó: A Verona a kedvencünk.
A Neuzer e-bike-ok összehasonlító táblázata
Verona | Como | Novara | Siena | |
Ajánlott | Városi bringázáshoz, kisebb túrákhoz | Túrákhoz, bejáráshoz | Szabadidősport | Városi és túra bringázáshoz |
Motor | Dapu (közép) | Bafang (Hátsó) | Dapu (Közép) | Bafang (közép) |
Teljesítmény/nyomaték | 250W/90 Nm | 250W/45 Nm | 250W/90 Nm | 250W/80 Nm |
Akkumulátor | 11,6Ah, Phylion | 11Ah, Phylion | 11,6Ah, Phylion | 13Ah, Samsung |
Fék | Hidraulikus tárcsa | V-fék | Hidraulikus tárcsa | Hidraulikus boxer |
Gyári max hatótáv | 80 km | 110 km | 110 km | |
Hatótáv 5% emelkedő 100kg teher, kényelmes tempó (becslés) | 11 km | 10 km | 12 km | 12 km |
Rugózás | Kormánycső (25 mm) | Első teleszkóp
(60 mm) |
Első teleszkóp
(60 mm) |
Első teleszkóp
(60 mm) |
Design | Megnéznek vele | Hagyományos | Mint egy sima monti (az akku ügyesen el van rejtve) | Megnéznek vele |
Súly menetkészen | 24 kg | 25 kg | 23 kg | 27 kg |
Fogyasztói ár: | 599 000 Ft | 395 000 Ft | 499 000 Ft | 599 000 Ft |
A cikket a Neuzer támogatta.