Az idei kiírás egyik, ha nem a legkeményebb szakasza várt a mezőnyre, több mint 4000 méter szintkülönbséggel és 39 km hegymenettel. Az első óra izgalmai után csendesen telt a nap, de az utolsó hegyen már muszáj volt alkotni valamit, nem is maradt el az esélyesek összecsapása.
A szombati sprintereknek kedvező szakaszt követően ma egy hamisítatlan hegyi tortúra várt a versenyzőkre. Az összetett esélyesek többé-kevésbé megúszták a tegnapi bukást, így teljes erőbedobással készülhettek a pihenőnap előtti utolsó csatára. A 154 km hosszú szakasz több, mint 4000 méter szintkülönbséget (2. legtöbb az idei Vueltán) és négy kategorizált emelkedőt tartalmazott. Az utolsó emelkedő először szerepel a Spanyol Körverseny történetében, ami még különlegesebbé tette a mai napot.
Hatalmas tempóval indult a szakasz, nem jártak jól, akik a nap elejére terveztek szökést, hiszen az első hegyen a Movistar csapata rögtön a kezébe vette az irányítást, és hamar utolérték a nap elején kialakult 5 fős szökést. Az első emelkedő tetején a mezőny létszáma nagyjából 50-60 fő lehetett.
Lejtmenetben és a második hegy előtti síkon sokan visszaértek, és akikben volt még erő az első óra rohanása után, azok újra megpróbálkozhattak egy szökéssel. Ezúttal sikerrel jártak, és 55 km után kialakult a végleges elmenés 17 fővel. Köztük voltak, akik már korábban is próbálkoztak, és voltak olyanok, akik taktikai okokból menekültek előre. A kiemelendő nevek: Ion Izagirre (Astana Pro Team), Sepp Kuss (Jumbo-Visma), Ruben Guerreiro (Katusha-Alpecin) és Tsgabu Grmay (Mitchelton-Scott). A mezőnyben a Jumbo-Visma diktálta a tempót, Primoz Roglic segítői hiánytalanul megvoltak.
A nap harmadik emelkedőjén a szökevények csoportjában megbomlott az egység és három embernek sikerült ellépnie. Köztük volt a veterán Daniel Navarro (Katusha-Alpecin), Ben O’Connor (Dimension Data) és Sergio Samitier (Euskadi-Murias). Átbukva az emelkedőn, előnyük 5 perc körül mozgott, így felcsillant a remény egy újabb szökevénygyőzelemre. A mezőnyben végig a piros trikós csapata dolgozott, Lennard Hofstede és Tony Martin vitték a tempót.
Az Santuario del Acebo előtt a csapatok sebességet váltottak és sprintvonatokat megszégyenítően harcoltak a pozícióért. Az esélyesek közül Alejandro Valverde (Movistar Team) volt az első, aki 6 km-re a céltól megindult és csak Roglic tudta rá tenni a kereket. Mögöttük Miguel Ángel López (Astana Pro Team), Tadej Pogacar (UAE Team Emirates) és Rafal Majka (Bora-Hansgrohe) alkotta az üldözősort. A szökevények közül Sepp Kuss volt az, aki egyértelműen a legerősebb volt, a hegy elején lerázott magáról mindenkit és meg sem állt a győzelemig, a végén még a nézőkkel is maradt ereje pacsizni. Mögötte Ruben Guerreiro és Tao Geoghegan Hart (Team INEOS) küzdött a 2. helyért, amit végül a portugál versenyző szerzett meg, közel 1 perc lemaradással a győztes mögött.
Az összetett esélyesek közül Roglic és Valverde együtt érkezett meg, több mint 2 perccel Kuss mögött. Utánuk López és Pogacar gurult be, 41 másodpercet kapva Roglictól és Valverdétől. A nap vesztese Nairo Quintana (Movistar Team) volt, aki egy későbbi csoporttal jött meg, több mint másfél percet kapva a piros trikóstól. Az összetettben Valverdét leszámítva Roglic tovább növelte előnyét, az összetettben 5. Quintana hátránya már több, mint 5 perc.
A 2019-es Vuelta a Espana 15. szakaszának végeredménye és az összetett állása:
Címlapfotó: Unipublic / Photogomez Sport