Fotókon az új Bubi kerékpár

Forrás: Pietro Peyron / Linkedin

Továbbra is zöld, továbbra is dögnehéz (21,4 kg) lesz a Bubi, de legalább már tudjuk, hogy ki fogja üzemeltetni. Ugyanúgy Csepel bringák adják majd a hardvert, és a szoftveres, infrastrukturális háttér szolgáltatócége, a Nextbike sem változik.

Hirdetés

A BKK közleményében hirdette ki a Budapesti közbringarendszer (Bubi) üzemeltetésére kiírt új tender győztesét. A lehetőségért nem tolongtak a jelentkezők, a bárhol otthagyható, narancssárga bringáiról ismert Donkey Republic ajánlatát nem fogadták el, így végül az eddigi üzemeltetői felálláshoz kísértetiesen hasonló konzorcium lett a győztes, a BKK a Csepel Kerékpárgyártóval fog szerződést kötni.

Vagyis továbbra is Csepel biciklik lesznek, de az ajánlat szerint a nemrég nyugdíjazott kerékpároknál könnyebb, 21,4 kilós bringákat szereznek be. Ezekről a Telex szemfüles módon az üzemeltető Linkedinjén már látványképeket is talált, ezt láthatjátok a cikkben. A cég 5 évre szóló ajánlata az alábbiakat tartalmazza:

  • 1200 db egyenként 21,4 kg saját tömegű, fújt gumikkal felszerelt új kerékpárt,
  • 158 darab gyűjtőállomás üzemeltetését,
  • új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését,
  • új központi háttérrendszer (szoftver) kiépítését,
  • egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.

Bubikkal torlaszolták el a BKK székházát

A szerződés megkötésére a közbeszerzési szabályok alapján legkorábban 2020. december 11-én kerülhet sor. A Bubi újraindulásának pontos dátuma továbbra sem ismert, a BKK tavaszra ígéri a startot.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet