Továbbra is zöld, továbbra is dögnehéz (21,4 kg) lesz a Bubi, de legalább már tudjuk, hogy ki fogja üzemeltetni. Ugyanúgy Csepel bringák adják majd a hardvert, és a szoftveres, infrastrukturális háttér szolgáltatócége, a Nextbike sem változik.
A BKK közleményében hirdette ki a Budapesti közbringarendszer (Bubi) üzemeltetésére kiírt új tender győztesét. A lehetőségért nem tolongtak a jelentkezők, a bárhol otthagyható, narancssárga bringáiról ismert Donkey Republic ajánlatát nem fogadták el, így végül az eddigi üzemeltetői felálláshoz kísértetiesen hasonló konzorcium lett a győztes, a BKK a Csepel Kerékpárgyártóval fog szerződést kötni.
Vagyis továbbra is Csepel biciklik lesznek, de az ajánlat szerint a nemrég nyugdíjazott kerékpároknál könnyebb, 21,4 kilós bringákat szereznek be. Ezekről a Telex szemfüles módon az üzemeltető Linkedinjén már látványképeket is talált, ezt láthatjátok a cikkben. A cég 5 évre szóló ajánlata az alábbiakat tartalmazza:
- 1200 db egyenként 21,4 kg saját tömegű, fújt gumikkal felszerelt új kerékpárt,
- 158 darab gyűjtőállomás üzemeltetését,
- új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését,
- új központi háttérrendszer (szoftver) kiépítését,
- egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.
A szerződés megkötésére a közbeszerzési szabályok alapján legkorábban 2020. december 11-én kerülhet sor. A Bubi újraindulásának pontos dátuma továbbra sem ismert, a BKK tavaszra ígéri a startot.