A Dunakeszi és Budapest között megépült kerékpárútról úgy hírlik, hogy az évtized egyik legfontosabb bringás fejlesztése. Elmentünk, és megnéztük, hogy valóban így van-e.

Hirdetés

Manapság, amikor bő 200 kilométeres balatoni bringaköröket újítgatnak fel, dolgoznak a Budapest-Balaton kerékpárút 100 kilométerén, vagy 864 tonna acélból építenek hidat a Tisza-tó fölé, öt kilométer kerékpárút megépítése nem tűnik túl nagy hírértékűnek. Budapest és Dunakeszi között viszont pont ilyen hosszú bringautat építettek és nagyon, de nagyon nagy szükség volt már rá.

Az Eurovelo 6-os nemzetközi kerékpárút Budapesttől Szobig tartó szakaszát tavaly még mi is különböző csiki-csuki, nem túl jó útvonalakon jártuk be Dunakesziig. Elsősorban azért, mert a kettes úton például tényleg csak a keményvonalas országútisok mertek tekerni, illetve azok, akik a legrövidebb útvonalon akartak eljutni Dunakeszire. Egy idő után azonban elkerülhetetlen volt, hogy az autók között menjünk tovább, hiszen a kerékpárút nagyjából a Megyeri híd vonalánál véget ért.

Az országúti bringásoknak rossz esetben akár kellemetlen hír is lehetne a fejlesztés, hiszen a hatályos szabályok szerint az új kerékpárút megépítésével kötelesek azt használni, mivel javarészt a kettessel párhuzamosan halad. Tapasztalatunk azonban rendkívül pozitív volt. Az új út, ami a hídtól egészen a Dunakeszi déli részén található körforgalomig halad, nem csak tükörsima lett, de bőven van olyan széles (3,3 méter), hogy biztonságosan elfér egymás mellett akár három bringás is. Magyarul, végre egy olyan bringaút épült, amin haladni is lehet, és ottjártunkkor egyáltalán nem éreztük száműzetésnek a használatát.

A körforgalomtól dönthetünk úgy, hogy megyünk tovább egyenesen a régi módszer szerint az úton, de a kerékpárút tovább folytatódik egészen a horányi révátkelőig. És itt jön csak a java. Dunakeszi egy nagybetűs látnivalót kapott az új kerékpárút szakasz személyében, hiszen a Duna eddig rejtett ártéri mezején, még mindig széles és tükörsima kerékpárúton tekerhetünk el a Katonadombig.

És ami a legjobb az egészben: ez tényleg csak a bringásoké.

Igen, az új kerékpárútnak köszönhetően végre gyorssá és biztonságossá vált a kerékpáros közlekedés Budapest és Dunakeszi között, így biztosak vagyunk abban, hogy a két település között már közép-hosszú távon is ezrek fogják kipróbálni, milyen bringával munkába járni. Legalább ennyire jó, hogy Dunakeszi nem csak egy mezei bringautat kapott, hanem ártéri látványosságot, amihez muszáj kerékpárra pattanni.

Tématámogatás: Készült az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az aktivmagyarorszag.hu ajánlásával.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet