A sisak-kérdés mindig is komoly viták tárgya volt a bringások között. Most egy svájci cég állítja azt, hogy kitalálta az ideális arany középutat.
A probléma onnan gyökeredzik, hogy a valóságban sokkal kevésbé veszélyes kerékpározni, mint azt a legtöbben gondolják, vagy hangoztatják. A veszély azonban, mint minden forgalomban résztvevő járművezető esetében, így a biciklizés közben is jelen van. A sport célú kerékpárosok szinte mindig viselnek bukósisakot, a városban flangáló utcai harcosok viszont szinte sosem.
Miért van ez?
A képlet egyszerű. A sport célú kerékpárosok sokkal nagyobb átlagsebességgel hajtanak mind az országúton, mint az erdei utak köves, sziklás útvesztőiben. Itt nem kérdés, szükség van a sisakra. Városban az átlagsebesség megfeleződik, jellemzően 15-20 km/h-s átlagot hajtunk a betondzsungelben. A fejsérülés veszélye itt már egy tapasztalatlanabb bringás esetében is töredékére csökken.
Persze, idealisták lennénk, ha ezek után azt feltételeznénk, hogy városban csupán azért nem hordanak sisakot az emberek, mert tizedes pontossággal tisztában vannak a fejsérülés kockázatának statisztikáival. Az indokok sokkal prózaibbak. Egy városi bringás nem akar sportolóként kinézni. Márpedig a legtöbb fejvédő funkciójából adódóan nem túl elegáns, nehéz hozzáöltözni, és egyáltalán nem praktikus.
Bizony, sokan azért sem hordanak sisakot, mert a rövid városi menetek között, amikor dolgukat intéznék, nem tudják hová tenni a merev és relatíve sok helyet foglaló sisakot.
A hűvösebb napokon még szintén jellemző probléma az is, hogy hűvösebb időben sapkát kell venni a sisak alá. Ez még jobban tönkreteszi a frizurát, kényelmetlenné is teheti a sisak viselését…egyszerűen rossz az egész. A fenti problémák megoldására Nico De Wilde és Frederik Baeckelmans megálmodta a svájci Ribcap designer védősapkákat.
Ezek a hagyományos sapkáktól látszólag semmiben nem különböző fejvédők hosszú fejlesztés után jutottak el a mai formájukhoz.
De Wilde-ék a lehető legtökéletesebb kompromisszumot akarták megtalálni, így a stílusból, a kényelemből és a praktikumból egyértelmű volt, hogy nem engednek, már csak azt az anyagot kellett megtalálni, amivel biztonságossá is tehető a sapka.
Így született meg a V10-re keresztelt high-tech védőbetét, amit a sapkák belsejébe varrtak bele. Ez a védőbetét még egy vékony réteg kiváló minőségű SAF anyaggal van bevonva, ami még jobban csillapítja az ütéseket. Az SAF-V10 kombinációja olyan egyedi tulajdonságokkal ruházza fel a Ribcapeket, mint az energiaelnyelés és a jó ütésállóság.
A különleges anyag nem kaphatta meg a hagyományos, főként sport célra kitalált bukósisakoknál alkalmazott EN1078-as szabványt, de kisebb ütődésektől, felületi sérülésektől megvéd. Ribcapet viselve meg sem érzed, ha egy kisebb kalapáccsal ráütnek a fejedre, sőt akár a falnak is nekifuthatsz fejjel 🙂
A minden egyes Ribcapet svájci sztenderdek alapján Bulgáriában kézzel készítenek, ami korunk tömegtermelésének és a hatalmas választék tudatában nem kis fegyvertény.
Összesen több mint 15 sapka több mint 39 változata, színvariációja közül válogathatsz. A modellek között van kifejezetten téli bringázásra, vagy akár síelésre, snowboardozásra kitalált darab. Ezeket a modelleket Ribcap minőségi, merinó gyapjúja tartja melegen.
De vannak nyári közlekedésre való szellősebb darabok is. Ezek a modellek a látszattal ellentétben nagyon jól szellőznek, ugyanis viseléskor a fejen szétterülve szellőzőnyílások engedik be a menetszelet. A biztonság kedvéért – ahogy az összes többi Ribcap is – speciális lélegző anyaggal (Coolmax) látták el a sapkákat, így sokkal nehezebben izzadsz le, mint egy hagyományos sapkában. A fényvisszaverőcsíkkal pedig könnyebben vesznek észre a városi forgalomban is 🙂
A Ribcapesek a gyerekeket se felejtették ki, külön a kisebbek anatómiájára öt eltérő stílusú sapkát lehet választani.
A magyar Ribcapesek most ráadásul extrajófejek, ugyanis minden sapkájukra 50% kedvezményt adnak nektek, Flowcycle olvasóknak ha webáruházukban a flowcycle2018ribcap kupont használjátok fizetéskor.
(A cikket a Ribcap támogatta)