Ezen a szinten nem a bringán múlik” – szokás mondani, amiben van némi igazság, azonban a gyártók kreativitása kifogyhatatlan, ha egyedi kerékpárokról van szó. Szerencsére nem volt hiány a remekművekből a 2017-es Giro d’Italián, így itt az ideje, hogy mi is gyönyörködhessünk bennük.

Vincenzo Nibali Merida Sculturája

Vincenzo Nibali egy aranyozott Merida Sculturát használt a mezőny szakaszokra. A valódi arany borítás a Giro trófeáját imitálja, így szerepelnek a korábbi kiírások győztesei is a vázon. Az arany motívumok visszaköszönnek a Elite kulacstartókon, a kormánycsapágy kupakján, a Prologo nyergen, az SRM PC8 komputeren és a Fulcrum Speed 55T kerekeken is. A felniken 25 milliméteres Continental Pro limited szingók feszülnek.

Hirdetés

Nibali ezúttal engedett a divatnak, így már ő is elektromos Shimano Dura Ace szettet használt, ráadásul plusz gombokat kért az alsó fogásra is. A Cápa maradt a 175 milliméteres hajtókarnál (a 2015/2016-os téli időszak alatt váltott 172,5 mm-ről) és a magashegyi etapok kivételével 53/39-es kiosztású hajtóművet használt. Hátul is tradicionális 11-25-ös a fogkiosztás. A fékek Shimano Dura Ace 9100-asok, míg a váltók Dura Ace 9150-esek. A kormány 42 centi szélességű.

A centenáriumi Giro d’Italiára készült vázból csupán egy darabot gyártott a Merida és soha nem lesz kereskedelemben kapható.

Thibaut Pinot Lapierre Xelius SL-je

Pinot végül lecsúszott a dobogóról, azonban hűvös dizájnú Lapierre bringájával mindig feltűnést okozott a Giro forgatagában. A felszereltség tekintetében szabvány csúcs Dura Ace szettről beszélhetünk, C40-es karbon kerekekkel, Fizik Arione nyereggel, Pro karbon nyeregcsővel, Pro Vibe karbon kormánnyal és Elite kulacstartóval. Pinot 53/39-es első hajtóművet és 11/28-as hátsó fogsor kiosztást használt.

 

Filippo Pozzato Wilier Cento 10 Air-je

A Wilier Triestina bringása igazi playboy a pelotonban, így nem csoda, hogy kapott egy egyedi bringát is. A Ramato névvel fémjelzett festésen kívül a vázon megjelenik az olasz neve és beceneve is – néhol a vázba vésve. A különleges kinézetű Alabarda kormányt 140 mm-es stucni tartja, a hajtásról pedig Shimano Dura Ace szett gondoskodik (elöl 53/39 hátul 11/28). Pozzato 175 mm-es hajtókart használ.

A profi mezőnyben kevésbé ismert Ursus Miura TS47-es kerekeken gördül a bringa, amiken szintén szerepel a #maestro becenév. A felszerelést 25 milliméteres Vittoria Corsa szingók és egyedi, króm színű Elite kulacstartók teszik teljessé. Nibali bringájához hasonlóan Pippo Wilierjéből is csak kettő létezik jelenleg a világon, viszont később tervezik a sorozatgyártást.

Fernando Gaviria Specialized S-Works Venge Vias-a

Gaviria ciklámen trikója előtt tiszteleg a gyártó az egyedi festésű aero kerékpárral. A gyöngyház fényezésű kerékpáron elektromos Shimano Dura Ace szett található, és a Specialized házi kerékszettje a Roval.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet