Úgy látszik, a BKK nem bír leállni az időhúzó, magyarázkodó jellegű sajtóközleményekkel. Újabb kevés konkrét információt, annál több nehezen védhető magyarázatot tartalmazó írást jelentettek meg, amiben ezúttal arra próbálnak választ adni, hogy miért szűnik meg a Bubi hirtelen, beláthatatlan időpontig és miért lesz kevesebb kerékpár a flottában.

Hirdetés

Ahogy azt korábban megírtuk, november 29-én leáll a Mol Bubi közbringarendszer Budapesten, mivel az üzemeltető megbizatási ideje lejár. Ezt a BKK már hónapokkal korábban is tudta, mégsem intézkedett időben, így tavaszig (a legutolsó közleményből már ezt is tudjuk) biztosan nem lesz elérhető a szolgáltatás. 

November végéig lehet Bubizni, aztán ki tudja mikor újra

A BKK mostani magyarázata szerint ez lényegében szándékos volt. Mint írják, korábban a téli időszakban a kerékpárok kihasználtsága 90%-kal csökkent, ráadásul a jelenlegi üzemeltetővel való hosszabbítás komoly pluszköltségeket rótt volna a koronavírus-járvány nyomán jelenleg 30 milliárd forintos hiánnyal küszködő cégre.

A közleményben elhangzik egy olyan aranymondat is, miszerint azért nem lesz egyetlen elektromos rásegítésű kerékpár sem a rendszerben, mert annak üzemeltetése

„jelentősen növelné a közbringarendszer fenntartását.”

A BKK szerint a pedelecek fenntartása többszöröse is lehet a hagyományos kerékpárokénak. Az egyébként igaz, hogy egy ilyen bringa jobban eszi a hajtást, és gondoskodni kell a kerékpárok töltéséről is, de egy magasabb tarifával valamelyest ezt is lehetne kompenzálni. És azt is tudjuk, hogy vannak olyan városok, ahol már működőképesnek bizonyult a rásegítéses bringák bevonása a közbringarendszerbe.

Közbringa összehasonlítás: Budapest vs Koppenhága

A BKK szerint azért lesz közel kilencszázzal kevesebb, 1200 kerékpár a rendszerben (a közleményben 1200 + 400 opciót írnak, ami némileg ellentmond a tender kiírásának) mert az elmúlt hat év statisztikái alapján nincs szükség többre.

Úgy látszik, a BKK jelenlegi vezetésének még mindig sokkal fontosabb volt a médiaháborúskodás, mint a feladatuk elvégzése, ugyanis utolsó mondatukban továbbra is jelzik, hogy később adnak tájékoztatást a november 29-i bezárást követően is érvényes bérletek kompenzációjáról.

Címlapfotó: BKK

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet