Ahogyan korábban tudni lehetett, a kormány az elektromos autó vásárlása mellett a pedelecek vásárlásának támogatásáról is döntött, a mai sajtótájékoztatón még több részletre derült fény.

Hirdetés

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében, az elektromobilitás és a közlekedészöldítés ösztönzése érdekében 1 milliárd forintos keretösszeggel hirdettek pályázatot elektromos meghajtású kerékpárok beszerzésére.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő megnyitójában arról beszélt, hogy Magyarország üvegházhatású kibocsátása az 1990-es szinthez képest 32%-kal csökkent, s ezzel az előkelő 9. helyet foglaljuk el az Unióban, az egy főre eső CO2-kibocsátásunk például majdnem 40%-kal alacsonyabb a németekénél. Ehhez járul hozzá ez az új program is.

Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkárától pedig megtudhattuk a pályázat részleteit:

  • az idén rendelkezésre álló keretösszeg 1 milliárd forint, mely EU-s forrásokból áll rendelkezésre
  • legkésőbb október végéig meg fog jelenni a támogatás pályázatának kiírása
  • a pályázatokat elektronikus úton lehet csak beadni, ezzel gyorsítva az elbírálásukat, mert a cél az, hogy az első támogatott kerékpárok már a karácsonyfa alá kerülhessenek
  • a támogatásokat pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros pedelec kerékpárokra lehet csak felvenni (a nem rásegítéses rendszerű, gázkarral rendelkező e-bike-okra például nem)
  • mivel elsősorban munkába járást kívánják segíteni, így a pályázat benyújtásához munkaviszonyt igazoló dokumentumot is kell csatolni
  • a kerékpár értékének 50%-a, a pedálszenzoros bringák esetén legfeljebb 90 ezer, nyomatékszenzoros pedelecek esetén legfeljebb 150 ezer forint igényelhető
  • legfeljebb 900 ezer forintos kerékpár vásárlásához igényelhető támogatás
  • bármilyen, a feltételeknek megfelelő elektromos kerékpártípus vásárolható (nem lesz lista, amiből választhatnak a vásárlók), de valószínűleg hazai kerékpárüzleteken keresztül lehet vásárolni

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos beszédében tágabb kontextusba helyezte a pályázatot: a pályázat célja elsősorban az elektromos kerékpárok közlekedési célú (pl. munkába járásra) használatának segítése. A támogatás formája és mértéke hasonló a nyugat-európai országokéhoz (Olaszországban és Franciaországban pl. 500 EUR a maximálisan igényelhető összeghatár), miközben a kelet-európai országok közül először Magyarországon válik elérhetővé ez a támogatás. A pályázat kidolgozásához két civil szervezet segítségét is igénybe vették, a Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség javaslatait figyelembe véve született meg a pályázat terve.

Hirdetés
Bringapedagógus: tanári diplomái mellé Londonban szerzett kerékpáros-oktatói végzettséget, s 20 év budapesti bringás tapasztalatával maga mögött megalapította az ország első, kifejezetten városi kerékpározást oktató vállalkozását a Velo Budapest!-et. Kerékpáros közlekedésbiztonsági előadásokat tart a közlekedési kultúra fejlesztése és a városi kerékpározás népszerűsítése érdekében.

2 hozzászólás

  1. BALÁZS LŐRINC CSAK AZT SZERETNÉM KÉRDEZNI HOGY AZOK A KERÉKPÁP HASZNÁLOK AKIK IDŐSEK AZÉRT VÁSÁROLTAK ELEKTROMOS GÁZKARRAL MŰKÖDŐ KERÉKPÁROKAT MERT A BEVÁSÁRLÁSHOZ ORVOSHOZ TUDJANAK ELMENNI MITCSINÁLJANAK A KERÉKPÁRJUKKAL MERT KRESZVIZSGÁVAL NEM RENDELKEZNEK.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet