A vasárnapi I Bike Budapest kerékpáros felvonulást a Bringabarát Budapest 12 pontjáért is szervezik. Kézenfekvő volt, hogy ezekről a bringás fejlesztésekről kikérjék a 2019-es önkormányzati választásokon induló főpolgármester-jelölteket is. A Magyar Kerékpárosklub ezt meg is tette, és egész meglepő válaszok érkeztek.

Hirdetés

Bringabarát Budapest 12 pontjáért rendezik idén az I bike Budapest felvonulást

Nem lesz „szavazat kunyerálás

Tarlós István (a Fidesz-KDNP jelöltje), jelenlegi főpolgármester válaszlevelében a tőle megszokott stílusban, a rózsaszín köd eloszlatásával kezdett, majd a lényegre térve a 12 pont elemeinek fontossági sorrendbe állítását kérte a Kerékpárosklubtól. Összességében a felsorolt elemekből egyedül a Lánchíd bringázhatóvá tételét nem tartja megvalósíthatónak, a többivel – ha kisebb módosításokkal is -, de egyetért. Fontosnak tartja, hogy a fejlesztésekről (különösen a Nagykörút és a Rákóczi út bringázhatóbbá tételéről) „kampánymentes” egyeztetések történjenek.

Lesz-e kerékpárút a Lánchídon?

Az egészséges Budapest kerékpárosbarát

Karácsony Gergely (az MSZP-Párbeszéd Magyarországért jelöltje) messzemenőkig támogatja a Magyar Kerékpárosklub 12 pontját, de úgy fogalmaz, hogy csalódott lenne, ha főpolgármestersége alatt csak ennyi fejlesztés valósulna meg. Levelében átfogó közlekedési terveket, bringasztrádák építését és a Mol Bubi fejlesztését, valamint a BKK tarifarendszerébe való beillesztését tartja fontosnak.

Nem vagyok kerékpáros, de kikérem azoknak a véleményét, akik bringáznak

Puzsér Róbert (a Sétáló Budapest jelöltje, programját az LMP és a Jobbik is támogatja) sosem titkolta, hogy jelenleg Budapesten főként autóval közlekedik, így a kérdésben stábja olyan szakembereinek véleményét kérte ki, akik nála kompetensebbek a kérdésben. Bozon úgy fogalmaz: „a kerékpáros programrészünkben erősen támaszkodtunk a Kerékpáros Klub mondásaira, szinte lehetetlen volt, hogy ezzel a csomaggal ne értsünk egyet”. Programjukban a legnagyobb különbség, hogy a Lánchidról minden gépjárművet száműznének, kivéve a taxikat, amelyek számára valószínűleg engedélyeznék az áthaladást valamilyen díj ellenében.

A levelek teljes terjedelmében, további érdekességekkel és részletekkel elolvashatók a Magyar Kerékpárosklub cikkében.

Címlapfotó: Magyar Kerékpárosklub

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet