Mind láttunk már újrahasznosított tollat vagy ruhákat, de nem ritkák már manapság az ilyen sportfelszerelések sem. Most azonban egy svéd tervező egy svájci óriásvállalat segítségével szintet lépett és megalkotott egy egészen különleges újrahasznosított biciklit. Kávékapszulákból.

Hirdetés

A nem mindennapi ötlet Jimmy Östholm svéd kerékpár tervező fejéből pattant ki. A korábban (az IKEA-nál, hol máshol?) kommunikációs területen dolgozó férfit a világhírű Nespresso vállalat kávékapszulákat újrahasznosító kampányai inspirálták, melyek eredményeként korábban olyan dolgok készültek, mint tollak vagy svájci-bicskák.

Östholm felkereste tehát a svájci céget, és felvázolta nekik tervét, hogy a kapszulákban használt alumínium újrahasznosításával kerékpárt alkosson. A vállalat fejesei rábólintottak, a svéd tervező pedig munkához látott. Mindössze 300 felhasznált kapszulát, és persze két tervezőasztalnál eltöltött évet követően pedig megszületett a beszédes RE:CYCLE névre keresztelt kerékpár.

A végeredmény egy limitált szériás, dizájnos városi kerékpár lett. A bicikli több elemében utal eredetére, a váz a Nepsresso egy népszerű termékének színét kölcsönözte, a csengő egy kávékapszula alakját mintázza, a bringához tartozó kosár pedig tökéletesen alkalmas kávés porharak szállítására.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért tartott ilyen sokáig a gyártás, hiszen a tervező saját bevallása szerint az újrahasznosítás “nem rakétafizika”. Östholm elárulta, hogy a kapszulákhoz használt alumíniumot komoly kihívás volt átformálni úgy, hogy az megfeleljen a kerékpárokra vonatkozó szigorú biztonsági előírásoknak.

A tervező célja egy kitűnő minőségű, de a lehető legszélesebb réteg számára elérhető kerékpár megalkotása volt, így a forgalmazási költségek csökkentése érdekében a biciklit csak online árusítják. A bringa így nagyjából 1300 euróba kerül (kb. 420 ezer forint), azonban minden eladott darabbal párhuzamosan egy fejlődő országban élő kislánynak is adományoznak egy példányt.

A Nespresso törekvése a kerékpár létrehozásával a fogyasztók figyelmének felhívása volt a termékeik újrahasznosításban rejlő potenciálra. Hiszen bár a cég valamennyi kávékapszulája újra felhasználható alumíniumból készült, a csomagok mégis mindössze 25 százaléka kerül ismét feldolgozásra. Az ilyen kreatív ötletek azonban talán megmutatják, miért érdemes energiát szánnunk az újrahasznosításra. Lehetséges, hogy mondjuk a reggeli tekerés előtt megivott kávénk csomagja egy nap a kerékpárunk vázaként kacsint majd vissza ránk.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet