Azt még nem tudni, melyik, de az már biztos, hogy elég komoly kormányzati szándék áll mögötte.

Hirdetés

A HVG szúrta ki, hogy a Magyar Közlöny november 9-i számában kormányhatározat szerepel egy jövőbeni budapesti Grand Tour rajtról. A 1558/2018. (XI. 9.) határozatból kiderül, hogy a kormány felkérte az aktív Magyarországért felelős kormánybiztost (Révész Máriuszt), hogy a kijelölt kormányzati szereplőkkel együttműködve vegye fel a szervezői jogkörrel rendelkező szervezetekkel a kapcsolatot. Ezek a cégek a Tour de France-t és a Vuelta a Espanát szervező A.S.O., valamint a Giro d’Italiát megrendező RCS Sport lesznek.

A Közlönyben foglaltak szerint a tárgyalássorozatokból 2019. május 31-ig egy olyan költségtervnek kell születnie, amiből kiderül, mennyibe kerülne egy budapesti Nagy Rajtot és további három szakaszt rendezni Magyarországon, illetve mindez milyen hasznot hozna hazánknak. Logikus volna, ha a Giro d’Italia lenne a befutó, hiszen Olaszország földrajzilag közelebb is van Magyarországhoz. Ezt megerősíti Bátorfi Béla, a Pannon Cycling Team vezetőjének Nemzeti Sportnak adott nyilatkozata is, amiből kiderült, a 2018-as Tour de Hongrie-n meglepetést okozó magyar csapat és a főszponzor nyomán testvéralakulatnak számító Polartec Kometa közös érdeke lenne egy pro-kontinentális gárda létrehozása és egy 2020-as budapesti Giro rajt kiharcolása. A fellelhető információk alapján Marseille is pályázik erre a lehetőségre.

A rangsorban következő helyen áll a Girónál távolabb lévő Francia Körverseny, ami valószínűleg nem csak kilométerekben, de anyagiakban is egy egészen más kategóriát képvisel. Persze, ezzel együtt magasabb médiafigyelmet is jelentene egy budapesti Grand Départ, így ezzel kapcsolatban az egyeztetésekbe bevont Magyar Turisztikai Ügynökségnek is mérlegelnie kell majd. A publikus információk szerint Korzika 2 millió eurót (~634 millió forint) fizetett azért, hogy a szigeten rendezzék a 100. Tour de France rajtját és első három szakaszát 2013-ban, de a szervezők több, mint az ötszörösét kapták vissza az odalátogató nézők és szponzori bevételeknek köszönhetően.

Dr. Princzinger Péter (balról), Cedric Bampelberg, Pierre Yves Thouault, Révész Máriusz, Cyrelle Tricart, Eisenkrammer Károly és Szilasi László a párizsi bemutatón

Az mindenesetre biztos, hogy ezen a szálon is elindult valami, hiszen már a 2018-as Tour de Hongrie szervezésében is komoly segítséget nyújtott az A.S.O., ami ráadásul vendégül látta a magyar delegációt a 2019-es Tour de France útvonalának bemutatásakor is. Budapesti Tour de France rajtról is 2020 után reális beszélni, hiszen jövőre Brüsszelből, 2020-ban pedig már biztosan Nizzából rajtol majd a verseny.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet