2018-tól új eszközökkel, aktívan figyelik a kerékpáros közlekedők számát, már meg is vannak az első eredmények. Gondolnád, hogy Békéscsaba Magyarország kerékpáros metropolisza?

Hirdetés

A Magyar Közút 2018-ban nagyjából ezer kilométernyi szakaszt vett át az önkormányzatoktól, melyek sok esetben – gyakran forráshiány miatt – elhanyagolt állapotban voltak. A változásra azért volt szükség, hogy a bringautak karbantartását olyan szervezet végezze, ami egyébként is óriási tapasztalattal rendelkezik a közutak fenntartásában.

A karbantartáshoz szükséges eszközök beszerzésén és a megkezdődött felújításokon (lásd, szentendrei kerékpárút) kívül az idei év egyik legfontosabb feladata az volt, hogy átfogó képet kapjon a szervezet a meglévő kerékpárutak kihasználtságáról. Ennek érdekében Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére 2018-ban 95 helyszínen végeztek kézi és gépi kerékpáros forgalomszámlálást. Az előzetes adatok alapján 4275 mérési óra alatt összesen 202.539 kerékpáros áthaladását rögzítették a szakemberek, így a jövőben hatékonyabban lehet koncentrálni majd a fejlesztéseket.

A mérésekből némi meglepetésre kiderült, hogy Békéscsaba a legbringásabb város. Békés megye székhelyén három mérési nap alatt 15.442 kerékpárost számláltak. Az egy napra vetített legnagyobb forgalmat is a békéscsabai Andrássy úton kijelölt ponton mérték: 6031 kerékpárost rögzítettek, a legforgalmasabb órában 590 bringás suhant el a számláló előtt.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által támogatott számlálás 19 ponton gépi úton történik. A Veloclass által kiépített pontok működésükhöz napelemekből nyerik az energiát, különbséget tudnak tenni a gyalogosok és a kerékpárosok között, figyelik az áthaladás irányát és az időjárást is rögzítik. Az adatokkal a kerékpárutak szezonális kihasználtságát is lehet mérni, hiszen az állomások a nap 24 órájában, az év 365 napjában működnek. Az eddigi adatok nyilvánosan elérhetők a www.veloclass.hu oldalon. A 15 millió forintból megvalósult fejlesztés nem ért véget, 2019-ben további 32 gépi forgalomszámlálót állítanak üzembe.

A kormány az elkövetkezendő négy éves ciklusban 150 milliárd forintot költ majd a kerékpárutak fejlesztésére. Ebből a nagyobb volumenű felújítások már idén ősszel elkezdődtek és jövő tavasszal tovább folytatódnak.

Tématámogatás: Készült Magyarország Kormánya támogatásával

Hirdetés
Itt olyan írásokat olvashatsz, amelyek a Flowcycle többi cikkeihez hasonlóan érdekesek és hasznosak, de elkészítésüket egy külső cég támogatta.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet