Az első villába rejtett rezgéscsillapítás nem új az országúti-gravel bringák horizontján: a Pinarello (K8S), a Cannondale (Slate) mellett a Specialized is régen bemutatta már bringáiban a Future Shock tagot (abból is már a 2.0-nál tartanak). Két hete azonban egy újabb szabadalmat védettek le, ami a bringák hátsó részének rezgéscsillapításáért felelhet egy eljövendő Specin.
A tervrajzok alapján a nyeregcső függetlenül mozogna a váz többi részétől, a minimális vertikális mozgásokat egy, a felső vázcsőbe rejtett lengéscsillapító tompítaná. Ez a hidraulikus lengés-, vagy inkább szerencsésebb rezgéscsillapítónak nevezni, szóval a hátsó rugóstag a felsőcsőhöz szorosan illeszkedve kellő oldalirányú merevséget jelent, miközben a nyeregcső a vázhoz képest fel-le, valamint előre-hátra irányban mozoghatna.
Ez a mini-teleszkóp tehát magát a ridert választaná el a bringa többi részétől – ellentétben a mountain bike-oknál alkalmazott lengéscsillapítókkal, amik a kerekeket hagyják szabadabban mozogni a váztól és a bringástól. Ezzel a bringák megőriznék merevségüket, s ami ennél is fontosabb: az erőátvitel hatékonysága nem romlana pedálozás közben.
Hogy kényelmi szempontból jól jönne-e egy ilyen a következő Paris-Roubaix-n Philippe Gilbert-nek vagy Peter Sagannak, az nem kérdés. Hogy valaha is bekerül a Specialized valamelyik bringájába (például a következő Roubaix-jükbe), azt már nagyobb homály fedi: a rezgéscsillapító néhány száz grammja mellett a váz megerősítései jelentette többletsúly és az eggyel több mozgó alkatrész (márpedig ami mozog, az el fog romlani) kétségessé teszik a bevezetését.