A Eurobike szervezői átfogó kampányt indítanak 2018-ban a kiállítás körüli kerékpárforgalom növelésének érdekében. A projektet a Radbonusszal együttműködve szeretnék megvalósítani.
Bár a Eurobike vezető szerepet tölt be a kerékpáripar nemzetközi kiállításainak listáján, a résztvevők többsége legtöbbször autóval közelíti meg Friedrichshafent. A tavalyi kiállításon mi magunk is tapasztaltuk, hogy a környéken óriási dugók alakulnak ki a rendezvény napjain, amin még az sem segít, hogy a csarnokok közvetlen közelében buszjáratokkal segítik a közlekedést.
Ezen szeretnének változtatni a szervezők. Céljuk a kerékpáros forgalom fellendítése a kiállítási területek közelében. Mindezt a Radbonus alkalmazás-szolgáltatóval karöltve szeretnék kivitelezni. A Radbonus app nyilvántartaná a kerékpárosok által megtett kilométereket, majd jutalmazná a felhasználókat egy adott bónuszrendszer alapján. Eszerint a kilométergyűjtők izgalmas ajándékokhoz, illetve díjakhoz juthatnának.
A projektnek megfelelően a helyi kerékpáros infrastruktúra fejlesztésén is dolgoznak, hogy minél kényelmesebbé, biztonságosabbá és praktikusabbá tegyék a közlekedést a kerékpárosok számára. A főbejáratok mellé például őrzött és tágas kerékpártárolókat terveznek, az e-bike-oknak is biztosítanak majd töltőállomásokat, valamint kerékpárbérlésre is lesz lehetőség.
2018-tól az Eurobike a szokottnál korábban kerül megrendezésre. Időpontja: 2018. július 8-10.