A Magyar Közút Instagramján az utóbbi évek legragyogóbb kísérleti útépítési projektjének nevezi az Eurovelo 6 kerékpárút új, fluoreszkáló, Esztergom térségében található, Duna-menti szakaszát.

Hirdetés

View this post on Instagram

✨ Világító kerékpárút Esztergomnál ✨ Az utóbbi évek legragyogóbb kísérleti útépítési projektje valósulhatott meg az Eurovelo 6 kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergom térségében. ??‍♂️ A társaságunk által támogatott kísérleti út- és hídépítési program keretein belül elkészült beruházás célja a közvilágítással nem érintett útszakaszokon fokozottabb optikai vezetés, illetve figyelemfelkeltő fényfestés megvalósítása, amelynek révén elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek, lassítószigetek, úttartozékok stb. biztonsága növekedhet‼️ A kísérleti jelleggel beépített anyag úgynevezett fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcse, amelyeket a nap fénye feltölt, majd az így kezelt felület világít a sötétben. ? Az új anyag beépítését hétfőn kezdhették el a szakemberek és az eredmény már most jól látható. ? A kísérleti szakaszon többféle koncentrációval látták el a felületet, hogy valós körülmények között tudjuk tesztelni, milyen összetételben hatékony ez a fajta anyaghasználat. ?? A következő időszakban folyamatosan vizsgáljuk az így megépített szakaszt és az üzemeltetési tapasztalatok alapján döntünk a további alkalmazásáról. A munkavégzés alatt sok pozitív visszajelzést kaptunk az arra közlekedő kerékpárosoktól ??‍♂️, nagyon bízunk benne, hogy hosszú távon is jól működik ez a kísérleti projekt és más helyszíneken is alkalmazhatjuk majd. ? #magyarkozut #kozut #kozutkezelo #vilagitoburkolat #kerekparut #esztergom #eurovelo #duna #kiserlet #projekt #beruhazas #innovacio

A post shared by Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) on

A kísérleti jelleggel beépített anyag úgynevezett fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcse, amelyeket a nap fénye feltölt, majd az így kezelt felület világít a sötétben. ?” – írják Instagram posztjukban. A Magyar Közút tervei szerint más közúti burkolófelületeken, gyalogátkelőhelyeken lassítószigeteken is szeretné alkalmazni majd a megoldást.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet