A kerékpáripari nagyóriás, a Shimano immár száz esztendeje élen jár az új kerékpáros technológiák és innovációk fejlesztésében. A közlegő centenárium apropóján a gyártóval közösen idézzük fel a legfontosabb mérföldköveket.

Hirdetés

1921 – Az alapítás és a szabadonfutó fogaskerék

A céget a japán Shozaburo Shimano alapította 1921-ben Sakai városában. Az eredeti vállalkozás egy mindössze 40 négyzetméteres műhelyből indult és mára az egyik vezető márkává vált a kerékpársportban.

Az első terméke a gyárnak a szabadonfutó fogaskerék, a kor akkori technológiájának a csúcsa.

1957 – megkezdődik a 3 sebességes agyváltó gyártása

1973 – az első DURA-ACE modell

Nehéz volt bekerülni a professzionális piacra saját termékeikkel, de a Shimano egy ügyes lépéssel hatalmas előnyre tett szert. Az új DURA-ACE termékeket elküldték profi csapatoknak, így valós körülmények között tudták tesztelni őket, használat közben. Az így szerzett tapasztalatokat további fejlesztésekbe fordították, így hatalmas előnybe kerültek más alkatrészgyártókkal szemben.

1980 – bemutatják a DURA-ACE AX sorozatot

Ugyan bekerült már a cég a piacra, de az igazi elismertség még váratott magára. Emiatt újabb lázas fejlesztésekbe fogtak, melyek egyik fő célja az aerodinamikai ellenállás csökkentése volt. Ennek a fejlesztésnek lett az eredménye a DURA-ACE AX sorozat. Az újítás nem hozta ugyan meg a várva várt áttörést, de a Shimano nem adta fel a technológiai fejlesztéseket és továbbra is elszántan törekedett rá, hogy egyre jobb termékeket gyártson.

1982 – az első DEORE XT modell

A mountan bike ágazat hatalmas fejlődésére reagálva a Shimano ismét lázas fejlesztésbe fogott. A tervezés során figyelembe vették az erre a szakágra jellemző extrém körülményeket és terhelést. Így születetett meg az első Deore XT modell.

1984 – SIS rendszer

Az új Dura-Ace 7400 sorozatban debütál a Shimano Index System (SIS), mely lehetővé teszi, hogy egyetlen mozdulattal välthassanak az országútisok is.

1988 – Az első Grand Tour-győzelem

Hiába a 100 év az iparban, az első háromhetes sikerig 1988-ig vártak a japánok. Andy Hampsten (7 Eleven) nyeri ebben az évben a Giro d’Italiát Dura-Ace alkatrészekkel. A Touron további 11 évet kellett várniuk az első dicsőségig, de akkor tudjukki nyert, így hivatalosan csak Alberto Contador 2007-es sikere számít az első sárga trikójuknak.

1990 – bemutatkozik a Dual Control Lever fékváltókar és az SPD pedálrendszer

A Dual Control fékváltókar egy a fékkarba integrált váltókar mechanizmus. Segítségével a kormány elengedése nélkül lehet váltani.
Megalkotják a saját pedálrendszerüket, a Shimano Pedaling Dynamics (SPD) rendszert. A cipőből és pedálból álló együttes célja, hogy hatékonyabban tudjuk hajtani a pedálokat, ugyanakkor járni is lehessen az ilyen cipőkben

1991 – Shimano XTR

A mountainbike vonal továbbfejlődésével piacra kerül a Shimano XTR professzionális alkatrészcsalád, mely kifejezett ilyen versenyzéshez lett kifejlesztve.

2009 – Dura-Ace (DI2)

A piacon elsőként elektronikus váltórendszert mutatnak be, melyet a Digital Integrated Intelligence, vagyis DI2 névvel jelölnek. Mára már a profi sportban szinte elképzelhetetlen lett, hogy mechanikus váltórendszert használjanak a csapatok. 2014-ben a DI2 leszivárog a montisok közé is.

2010 – Shimano steps

Piacra lép az első elektromos rásegítésű alkatrészcsalád a Shimano steps.

Hirdetés
Fodor Andrea
Online marketinges szakemberként dolgozom és szenvedélyesen szeretem a kerékpározást. Ennek a két területnek az ideális ötvözete számomra a Flowcycle. Itt egy igazán nemes cél érdekében használhatom a szaktudásom arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsíthessük a kerékpározást és a fenntartható életmódot.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet