A kerékpárok Cybertruckja: a brit pálya válogatott tokiói gépe

No, nem a golyó(nem)állóságra gondolunk, hanem a Lotus és a Hope Cycling közös munkájából született kerékpár formabontó kinézetére, amely már a korlátnak döntve el fogja lopni a show-t a 2020-as olimpián. A bringához akár te is hozzájuthatsz nagyjából 6 millió forintért.

Mennyire szélesek már ezek a villák?! Az Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) friss iránymutatása immár lehetővé teszi, hogy az első villa és a hátsó támvilla szárai között a szokásosnál jóval nagyobb, akár 8 cm hézag is legyen. A Hope Cycling és a Lotus mérnökei maximálisan ki is használták a szabályváltozást az új gépük megalkotásakor. Annyira széles lett a villa, hogy ha szemből nézzük, akkor az szárak éppen a kerékpáros lábával vannak egy vonalban. Az extravagáns megoldás eredményeként a hagyományos formához képest jelentősen csökken a kerekek körül a turbulencia, ami megspórolt wattokban (tehát végeredményben extra sebességben) realizálódik a versenyzők számára.

A kormánystucni is különleges, de ez a megoldás a Cervelo S5-ről ismerős lehet. Itt is hasonló, háromszög alakú lyukas illesztést alkalmaztak. Nem tisztán karbonból készült egyébként a váz, mivel a fő ívek csatlakozásánál a maximális merevség és strapabírás miatt 3D nyomtatott titán elemeket használtak.

Fotó: Hope

A kerékpár már élesben is levizsgázott: először a november eleji minszki világkupa-fordulón versenyeztek vele a brit csapat kiválasztott tagjai, ahol végérvényesen megszerezte az UCI áldását is. Elégedettek voltak vele a versenyzők (habár a fejlesztésbe ölt erőforrások után mi mást is mondhattak volna a fokozott médiaérdeklődés közepette).

A kerékpáros szövetség pozitív állásfoglalásával kapcsolatban felmerülhet kérdésként a döntés hosszú távú következménye. Vajon ismét a 80-as, 90-es években tapasztalt, a hagyományos kerékpároktól szinte teljesen elrugaszkodó gépcsodák időszakát vetíti előre az új Lotus (lásd Chris Boardman 1996-os egy órás rekordja), vagy az UCI képes lesz most gátat szabni a gyártók fantáziájának?

Jó hír az ínyenceknek, hogy – az előírásoknak megfelelően – árcímkét is aggatnak a gépre a gyártók, elméletileg 15 000 angol fontért (átszámítva kb. 6 millió forint) bárki hozzájuthat decembertől. Sőt, aki nem tart igényt a karbon kerekekre, az a vázat már 2 millió forintért is hazaviheti. Reméljük, még időben szóltunk a karácsonyi bevásárlás előtt!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet