Valószínűleg szponzorai utasítására Peter Sagan egy olyan kerékpárral indul az év első World Tour egyhetesének felvezető versenyén, amilyenhez hasonlót évtizedek óta nem láttunk profi mezőnyben.

Hirdetés

A besorolás nélküli háztömb körüli Down Ander Classic-on Sagan egy Specialized Allez Sprint Disc-kel áll majd rajthoz, amiben az a legkülönlegesebb, hogy váza a ma teljesen alapvetésnek számító karbonszálas műanyag helyett alumíniumból készült. A Bike Radar által szpottolt bringáról Sagan elárulta a Cyclingnewsnak, hogy már decemberben kipróbálta a mallorcai edzőtáborban, és most tesz vele egy próbát. Külön megjegyezte, hogy sokkal merevebb mint a Tarmac és a Venge karbon csúcsbringák.

Hogy mennyire rég látott vázanyagról van szó a profi mezőnyben azt jól mintázza Sagan záró gondolata is: „Versenyeztem már aluvázas bringával, de azt hiszem junior korom óta, vagy talán még régebb óta nem”. Az aluvázhoz azért a drágább Tarmac modell karbon villáját használták, ahogy a Shimano elektromos, Dura-Ace R9170 alkatrészcsaládja mellett a Specialized, CeramicSpeed, és K-Edge kiegészítői, valamint a Roval kerekek is a csapattól megszokottak. Érdekesség, hogy a nyeregcsövet az aero Venge-ről kölcsönözték, míg a gumik terén nem szingót, hanem tubeless-t használnak. Az egész bringa összesen nyolc kilót nyom.

Valószínűleg egyszeri próbálkozásról van szó és Sagant az éles versenyen már vagy a Venge-en vagy a Tarmac-on láthatjuk majd tekerni.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet