Ha a Velence-Bokod túránkat túl hosszúnak vagy keménynek érezted, itt a rövidebb változat: szőlődombok, pincesorok és borút ezen az útvonalon is van, és elképesztő bringasztrádákból sincs hiány.

Táv: 44 km

Hirdetés

Szintemelkedés: 401 m

Nehézség: közepes

Ajánlott kerékpár: az aszfalt javarészt jó minőségű, bármilyen kerékpárral teljesíthető az útvonal.

Túránk Biatorbágyról indul, ami alig negyedóra vonatozással elérhető Budapestről modern motorvonatokkal. Az állomáshoz közel több játszótér is van, így ha fordított irányban, gyerekekkel teljesítenéd az útvonalat, lesz hol elütni az időt a vonatra várva.

Az első komolyabb látványossághoz sem kell sokat biciklizni. A biatorbágyi viadukt régen vasúti híd volt, ma már nem több turistalátványosságnál. Az északi sínpárra hosszú lépcsősoron lehet feljutni, innen szép kilátás nyílik a környékre.

A viadukt körforgalma után rögtön meg kell mászni egy dombot, és a településhatárig még viszonylag nagy lesz a gépjármú-forgalom is. Ha ezt túlélted, utána egy jó minőségű országúton tekersz be Etyekre. Előtte még a második dombtetőn érdemes belesni a Biai-tó felé.

Etyeki pincesor

A Budapest szőlőskertjének is becézett Etyek a bortermelők nagy kedvence. Nem csoda, hogy túraútvonalunk első látványossága a híres pincesor, ahol gyakran rendeznek programokat az idelátogatóknak.

A pincesortól a település főterére tekerünk, ahol a Magyar-kútnál érdemes készíteni egy fotót, de a mi elsődleges célunk nem ez, hanem az etyeki Gasztrosétány lesz. A település másik csücskében kialakított kockaköves úthoz megint csak egy emelkedő vezet, de megéri, hiszen utána nem csak a helyi borkülönlegességeket kóstolhatod meg, de találsz pizzázót és cukrászdát is.

A Gasztrosétányból legurulva a Boti úton hagyjuk el a települést, ami már a 2017-ben Etyek és Tarján között átadott kerékpáros útvonal része. Jó darabig a főúton fogunk tekerni, de az út minősége egész vállalható, és a forgalom is nagyon alacsony. A szőlődombokat hamar gyönyörű lankák és kellemes fasorok váltják fel.

Bicske előtt az 1-es út szervízútján tekerünk tovább, de a táblák végig jelezni fogják az irányt. Ez az út egyébként Herceghalom felől (ott is megáll a vonat) jó lehetőség azoknak a családoknak, akik a biztonságosabb bringázásért cserébe kihagynák Etyeket.

Bicske előtt nem sokkal lényegében nullára csökken a forgalom, hiszen csak engedéllyel rendelkező autósok hajthatnak be az útra. Egy újabb, hangulatos pincesor vár majd itt rád, mire az út egy T elágazásba és egy kerékpárútba torkollik. Jobbra egy néhai hegyikastély és egy csillagvizsgáló romjai lesznek a jutalmaid, ha leküzdöd az emelkedőt és a 100 méternyi földutat. Balra viszont visz a kerékpárút át a Bicskei horgásztavon keresztül Csabdi felé.

Az M1-es alatti alagút után nemsokára egy mini Ausztriába csöppensz. Zegzugos kerékpárút, kicsi szőlődombok és kerékpáros híd adja a hangulatot. Csabdiban gyalogkerékpárút lesz, ami elsőre nem hangzik túl jól, de ottjártunk során egyetlen gyalogossal sem találkoztunk – valószínűleg ezt mérlegelték a tervezők is az építés előtt.

Csabdiból Vasztélyig alacsony forgalmú úton bringázunk, majd jön a Magyarországon egyelőre elég ritka bringasztráda, ami egy korábbi földút leaszfaltozásával jött létre. Gépjárművel elég kicsi eséllyel találkozhatunk ezen a szakaszon, cserébe az aszfalt tükörsima, a táj pedig lenyűgöző. Különösképpen a Tarjáni-horgásztó az, ami elragadó látvány, a túra vége felé jó helyszín lehet egy kis pihenésre, hűsölésre.

Utunk nem sokkal később, a tarjáni temető mellett, a Gerecse lábánál ér véget. Innen néhány kilométerre van a tatabányai vasútállomás, de azok számára, akiknek nem volt elég a kilométer, a következő cikkünkben egészen Esztergomig van útvonalajánlatunk.

A Biatorbágy–Tarján kerékpáros útvonalat hasonlók miatt ajánljuk, mint a Velence–Bokodot: a hazai borkultúra iránt érdeklődők főleg Etyek környékén találják meg a számításaikat, és bár az útvonal többi része nem bővelkedik konkrét nevezetességekben, a táj egyedisége és sokszínűsége, valamint a kiváló minőségű kerékpárút bőven kárpótol.

Tématámogatás: Készült az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az aktivmagyarorszag.hu ajánlásával.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet