Fél éve ez a cím igazi science-fiction lett volna, mára azonban valóság. A BKK közleménye a nagykörúti kerékpársáv adatairól.

Hirdetés

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat. Az elmúlt időszak forgalmi adatai szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala.

A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A város több pontján működő forgalomszámláló eszközök elmúlt hetekben mért adatai alapján már most kijelenthető, hogy a fővárosban közlekedők szívesebben ülnek biciklire, ha a megfelelő infrastruktúra is a rendelkezésükre áll. Ez utóbbiban jelentős előrelépés történt április eleje óta.

A tavaszi jó időben rendszeresen növekedni szokott a kerékpárral közlekedők száma, de a mostani mérések adatai túlmutatnak az ilyenkor szokásos általános forgalmi változáson. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

A Bartók Béla út is hasonlóan erős kerékpáros forgalmat bonyolít, a mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.

Két hónapja tart a munka

Az új kerékpársávok kialakítása április elején indult. A munka a Bartók Béla úton kezdődött el, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett. A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpár-forgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül jónéhányan nem az autót, hanem a kerékpárt választották.

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút szakemberei a megvalósítás óta folyamatosan figyelik az új kerékpársávok forgalmát, kihasználtságát, és ha szükséges, megteszik a kellő intézkedéseket. Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan nyár végén, közel fél évnyi tapasztalat ismeretében születik majd döntés.

Hirdetés

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet