Áthalad a Lánchídon a Giro d’Italia országúti kerékpáros körverseny idei első szakasza, a budapesti időfutam.
Az olasz körversenyt szervező RCS Sport hivatalos közleményében bejelentette, hogy a magyarországi Grande Partenza, vagyis a Nagy Rajt május 9-i szakaszának útvonalát módosították, ezzel a főváros lakossága is jól jár, mivel kevesebb lezárásra lesz szükség az etap során. A közlemény kiemelte, a Giro d’Italia magyarországi szervezőbizottsága – Révész Máriusz kormánybiztos és Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség ügyvezetőjének irányításával -, az RCS Sport ügyvezető igazgatójával, Mauro Vegnivel együtt korábban tárgyalásokat folytatott Gy. Németh Erzsébettel, Budapest főpolgármester-helyettesével. A megbeszélésen felvetődött: a Lánchíd felújításának elmaradása miatt lehetőség nyílik arra, hogy a Giro d’Italia mezőnye a Grande Partenza első napján áthaladjon a Budapest egyik jelképének számító hídon. Ez az opció korábban már szóba került az útvonaltervezés során, azonban a hídfelújítás tervezett menete miatt tavaly nyáron Lánchíd nélküli szakaszt mutattak be.
A budapesti időfutam útvonala a változtatás után a Hősök teréről indulva érinti a magyar főváros legrégibb és szimbolikus hídját, valamint az Alagutat, és ezt követően kanyarodik fel a budai Várba. Ennek eredményeként a verseny ideje alatt nem kell lezárni az alsó rakpartot, a 2-es villamos zavartalanul közlekedhet, és a Margit híd forgalmát sem akadályozza majd a viadal. A hivatalos közlemény szerint az útvonal hossza marad 8,6 kilométer, a pontos itinert azonban egyelőre az olasz fél még nem hozta nyilvánosságra. Friss: közben egy olvasónk jelezte, hogy hazai szervezés weboldalán már az új nyomvonal szerepel. A versenyzők a lánchídon átkelve megkerülik a Várkert Bazárt, majd az Alagúton térnek vissza a Clark Ádám Térre. Ezután visszamennek a Batthyány térre, ahonnan az eredeti tervek szerint veszik majd be a Várat.
„A Giro Nagy Rajt szervezőbizottságának útvonalért felelős szakemberei folyamatosan egyeztetnek a hatóságokkal: a rendőrséggel, a katasztrófavédelemmel, a Budapest Közúttal, a BKK-val és a KNEB-bel” – fogalmazott a szervezőbizottság projektvezetője, Sió Zoltán. Hozzátette, külön tárgyalások zajlanak az érintett kerületekkel, az engedélyeztetési eljárásokat pedig a főváros javaslatait követve végzik. Emlékeztetett rá: a világ második legrangosabb kerékpáros körversenye 66 magyar települést érint május 9. és 12. között.
A fővárosi időfutamot követően Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokra kerül sor. Magyarországot korábban még egyik háromhetes verseny sem érintette.