A Bosch 2017-ben mutatta be az e-bike-okra optimalizált blokkolásgátló rendszerét és ígéretükhöz híven 2018 végére már szériagyártású kerékpárokra is felszerelik a rendszert.

A rendszer a Magura hidraulikus tárcsafékéből és egy kormányra rakott, 800 grammos központi egységből tevődik össze és van egy ABS kontroll lámpa a kormányon is. Az autóknál és motoroknál már megszokott rendszer itt is a fékbetétek ritmikus oldásával akadályozza meg, hogy határhelyzetben blokkoljon a kerék.

A Bosch szerencsére nem állt meg itt a fejlesztésnél. A rendszer nem csak az első kerék megcsúszását igyekszik megakadályozni, hanem azt is elkerüli, hogy az első fék betépésével átessünk a kormányon. Pár évtized, és a bringán is hozzá kell szoknunk, hogy a legrövidebb fékúthoz a teli fék vezet?

Az egyelőre nem derült ki, hogy melyik gyártó fogja először alkalmazni a rendszert, de a szett kész, gyakorlatilag csak a felszereltségi listákra kell felvenni az ABS-t. Frissítés: a Haibike és a KTM városi e-bikejait már lehet ABS-szel rendelni (kösz a hintet Thommey!)

1 hozzászólás

  1. Ki is lehet kerülni a problémát nem csak fékezni. A bicó az már csak ilyen.Arról nem is beszélve, hogy a hátsó kerék csúsztatásával is lehet sok mindent korrigálni.Úri gyerekeknek kiváló szerkentyű .

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

négy × három =