Számos alkalommal felvetődött már ez a lehetőség, most azonban egész magas pozíciójú politikus játszott el a gondolattal.

Hirdetés

Ahogy a legtöbb európai nagyváros, így Hollandia is küszköd a túl nagy autóforgalommal. Amsterdam, Rotterdam, Hága és Utrecht vannak a legnagyobb veszélyben. A holland infrastrukturáért felelő miniszter Stientje Van Veldhoven szerint hamarosan szinte megállhat a forgalom ezekben a városokban. Első lépésként 100 millió eurót irányzott elő a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére, aminek döntő részét kerékpáros parkolók létesítésére fognak költeni. Hát igen, egy olyan országban, ahol milliókkal több a kerékpár, mint amennyi a lakos, nagy problémákat okoz a bringák tárolása is.

Pénzt ajánl egy cég, hogy a dolgozói kerékpárral járjanak munkába

Nem ez az egyetlen ötlete Veldhovennek. Szerinte azzal lehetne a leghatékonyabban javítani a városi közlekedésen, ha az ingázók átülnének az autóikból a kerékpárjaikra. Veldgoven szerint ha csak kilométerenként kapnának a dolgozók 14 pennyt (~38 forint) a munkába járók, máris 200 ezerrel nőhetne a kerékpárosok száma egy olyan országban, ahol már most is 25%-os a kerékpáros munkába járási arány. Jó ötlet, de egyelőre sajnos nem tudunk arról, hogy bármi konkrét intézkedés lenne a kezdeményezés mögött.

Hirdetés
ForrásBikebiz
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

1 hozzászólás

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet