A város néhány történelmi utcáján tilos lesz nyeregbe szállni a gyalogosok biztonságának érdekében.

Előfordult, hogy amikor rengeteg turista volt az utakon, le kellett szállnom a kerékpárról, de emiatt senki sem panaszkodott.” – mondta Jakub Panek, a Post Bellum nonprofit szervezet munkatársa. „A tapasztalataim egyébként mindig pozitívak voltak. Gyorsabban haladtam, mint autóval, vagy tömegközlekedéssel, és szabadabbnak is éreztem magam.” – folytatta.

Hirdetés
Prága, Károly-híd

Prága barokk stílusú utcáin azonban hamarosan véget érnek a kényelmes kerékpáros utazások. Az önkormányzat a következő hetekben helyezi hatályba az új törvényt, melynek értelmében korlátozzák a bringázást a város leghíresebb sétálóutcáiban reggel 10 és délután 17 óra között. Az ok: a kerékpárosok veszélyt jelenthetnek a turistákra.

Ezek a területek többek között érintik a Vencel teret, az ikonikus Óvárosi teret a nevezetes órájával, a forgalmas Karlova utcát a több mint 600 éves Károly híddal, valamint a zsidó gyökereiről ismert Josefov területet.

Korábbi tervek szerint a város összes utazásának 5%-át kerékpárosok alkotnák 2020-tól, ez a törvény azonban a tiltakozók véleménye szerint gátolja ennek az elképzelésnek a megvalósulását.

„Egy gyalogos zónában a gyalogosoknak kell elsőbbségben lenniük, nem pedig a kerékpárosoknak.  Mindennaposak az összetűzések a kerékpárosok és a gyalogosok között. Ez a probléma lényege.”

– hangsúlyozta Oldřich Lomecký, Prága 1. városrészének polgármestere, aki azt is hozzátette, hogy nem a kerékpárosok ellen vannak.

Prága

Míg mások azt neheztelik, hogy az autók már így is nagyobb előnyben vannak néhány körzetben.  Az Auto*Mat kollégája, Vratislav Filler arra próbálta felhívni a figyelmet, hogy az elmúlt 10 évben még mindig több autós baleset történt, mint kerékpáros.

Az ötletet Jan Cizinsky, Prága 7. városrészének polgármestere sem támogatta. Szerinte ez egy nagyon ostoba döntés, ami negatív hatással lesz arra az infrastruktúrára, amit direkt a kerékpárosok számára biztosítottak. Példaként a Letná Parkot említette, ahol a legjobb kerékpárutakkal büszkélkedhetnek. Meglátásai szerint előnyösebb lenne az éttermek szabadtéri járdáinak méretein csökkenteni, ha már nagyobb helyet akarnak létrehozni a gyalogosok számára.

 

Fontos a véleményed! Oszd meg velünk kommentben, hogy mit gondolsz erről az intézkedésről!

Hirdetés
VIAThe Guardian

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet