A hétvégi Kuurne-Brüsszel-Kuurne klasszikuson újból megtörtént az, aminek egyszer sem szabadott volna kerékpárversenyen: automata vészfék okozott tömegbukást a mezőnyben.

Az U19-es férfi mezőny éppen csak elgurul a rajtvonalról, amikor a Renault Koleos zsűriautó hirtelen besatuzik, így magára rántva jó néhány kerékpárost. Azt hiszem, erre mondják, hogy az anyagi kár jelentős.

Ezek után szinte csoda, hogy senkinek nem kellett feladnia, 20 perccel később újra útnak eresztették a mezőnyt – ezúttal már probléma nélkül. A verseny szervezője szerint a zsűriautó vezetője tapasztalt sofőr, ahogy ő fogalmazott “a hirtelen megállást valószínűleg az automataváltó hibája okozta”. A videó alapján elég nehéz elhinni ezt a magyarázatot, sokkal valószínűbb, hogy az autóban lévő automata vészfék-asszisztens (AEB) konyhanyelven szólva árnyékra vetődött, vagyis hibásan felmérve a helyzetet állóra fékezte az autót. Nem a Renault az egyetlen gyártó, ami hasonló problémával küzd, sőt a kommersz márkáktól kezdve a prémiumokig mindenütt megbízhatatlan az AEB. Sokak szerint azért hibáznak ennyit ezek a rendszerek, mert azokat az egyik legnépszerűbb biztonsági teszteket végző testület, az EuroNCAP nyílt, jól belátható, sík reptéri kifutókon teszteli, ahol persze általában jól vizsgáznak az autók, a koppanás az olyan valós körülmények között jön, mint a fenti videón is látható.

Sajnos nem először fordul elő ilyen baleset kerékpárversenyen. A 2018-as Abu Dhabi Touron egy Mercedes GLE satuzott be, akkor a verseny egyik legnagyobb esélyese, Mark Cavendish fel is kellett, hogy adja a versenyt.

Frissítés: az autó sofőrje közben beismerte, hogy hibázott, mert manuális váltós autóhoz szokott, így amikor a (nem létező) kuplungra rá akart lépni, véletlenül a fékbe taposott bele.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

tizenkilenc + négy =