A dán fővárosban komoly problémákat okoznak a napi közlekedésben a biciklis dugók, így a vezetésnek lépnie kellett.

Hirdetés

Tavaly megtörtént az a fordulat, amit korábban nem sokan gondoltak volna: 2016-ban Koppenhágában több biciklist számláltak mint autós közlekedőt. A város híres a bringás közlekedés előnyben részesítéséről, azonban az évi 265 ezer biciklis csúcsidőszakban már kezd problémákat okozni.

A bringás dugók elkerülése érdekében új információs táblákat helyeztek ki a város 5 pontjára. Ezek valós idejű információk alapján jelzik, ha érdemes alternatív útvonalat választani valamilyen építkezés, baleset vagy dugó miatt.

A koppenhágai kormány az új, egyenként 169 millió forintnak megfelelő dán koronából kiépített elektronikus tábláktól azt várja, hogy a jövőben csökkentik a kerékpáros dugókat, hiszen a legforgalmasabb útvonalakat idejében kerülhetik el azok, akik gyorsabban szeretnének eljutni úticéljukhoz.

Címlapfotó: Wikimedia Commons

 

Hirdetés
ForrásBicycle times
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet