Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által tartott háttérbeszélgetésen kiderült, hogy milyen kerékpáros fejlesztések várhatóak a jövőben a Balaton körül.

Hirdetés

A már korábban is említett Balaton körüli kerékpárút felújítása folytatódik, a májusban megkezdett munkálatok egészen 2021-ig folytatódnak. Cseresnyés Péter, az ITM parlamenti államtitkára elmondta, hogy ahol megoldható, három méter széles kerékpárút lesz a magyar tenger körül. A beruházásra összesen 17 milliárd forintot költ a kormány.

Megkezdődött a Balatoni Bringakör felújítása

A májusban tett bejelentéseket újra megerősítették:

  • három szolgáltatóközpontot létesítenek a Balaton körül. Balatonfüreden, Keszthelyen és Balatonföldváron információs- és szervizközpont mellett vezetett túrákat is szeretnének majd indítani a helyszínekről. A központok kivitelezése várhatóan 2020-ra fejeződik be.
  • 2021-re elkészül a Budapest-Balaton kerékpárút is. Itt is hangsúlyozták a 3 méteres szélességet, de a 110 kilométeres útvonal részben alacsony forgalmú, már meglévő közutakat is tartalmazni fog. A 10 milliárd forintba kerülő kerékpárút Balatonakarattyánál fog csatlakozni a Balaton körüli útvonalba.

Új elemként megemlítették, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség irányításával megkezdték egy Balaton körül használható közbringarendszer előkészítését. A cél az, hogy a Balaton körül annyi dokkolóállomás jöjjön létre, amivel kényelmesen körbe lehet tekerni a tavat. A kormány 1,5 milliárd forintot szán erre a fejlesztésre.

Magyarországon jelenleg 9000 kilométernyi kerékpárút van (ebből, 4000 km önálló, 5000 kerékpározásra kijelölt útszakasz). Jelenleg 200 milliárd forint (ebből 50 hazai, 150 uniós forrás) áll rendelkezésre ahhoz, hogy 2020-ra további 2100 kilométer kerékpárút épüljön. A távlati cél, hogy 2030-ra 15000 kilométer kerékpárút legyen Magyarországon.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

1 hozzászólás

  1. Halkan jegyzem meg, hogy egy Bubi bringa teljesen alkalmatlan hosszabb túrák megtételére. Az erős szezonalitás miatt az ésszerűsége amúgy is megkérdőjelezhető. Az erre szánt pénzt sokkal értelmesebben is el lehetne költeni kerékpáros fejlesztésekre.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet