Aki nem otthonról melózik, vagy nem a munkahelyén alszik (ahogy Távol-Keleten néhány helyen szokás), annak a bringa a legolcsóbb és gyakran a leggyorsabb munkába jutási opció. A tömegközlekedést használók egy igényes kerékpárral (ami akár sportolásra is alkalmas) és annak fenntartási költségeivel számolva mintegy évi 75 ezer forintot spórolhatnak a teljes árú bérleten, ha két kerékre váltanak. A (használt) autó tulajdonosok ennek az összegnek a kilencszeresét.
Ha gyorsaságról van szó, a bringa a csúcsforgalom egyeduralkodója, használatával nem csak pénzt, időt is spórolhatunk. Még a metrónál is hatékonyabb.
Gyakori tévhit, hogy a bringásokat jobban veszélyezteti a légszennyezés. Valójában a kerékpárosok épp annyi károsanyagot lélegeznek be, amennyi adott helyen kibocsátásra kerül, a fedett járművek légterében viszont megrekednek a még légszűrőn is átjutó finom részecskék.
Ezzel szemben elfogadott tény, hogy már heti 2,5 óra aktív tevékenység is pozitív hatással van az egészségünkre. Így még többet spórolhatunk gyógyszereken kondibérleten és még egy rakás dolgon.
A kerékpáros fejlesztések tízmilliárdokat hoznak a gazdaságnak
A légszennyezés kérdése nem csak saját, de mások egészsége kapcsán is felmerülhet. Aki bringával jár munkába, nyugodtabb lelkiismerettel dőlhet hátra, hogy ma már tett a környezetéért.
A melóba bringázásnak rengeteg olyan haszna van, amelyeket más sporttal is elérhetsz, de a bringa nem csak sport. Az önképnek fontos szerepe van a motivációban. Viszont (sajnos) rendkívül ellenálló a változtatásnak, így ha valami nem egyezik vele, szinte garantált a bukás. Könnyebb azzal azonosulni, hogy egy dolgozó személy vagyok, aki szeretne minél hatékonyabban bejutni munkába, mint azzal hogy fontosabbnak tartom a sportolást, mint a macskás videók böngészését.
Nyugaton szokás úgy emlegetni a bringát, mint az „új golf”. Magasabb pozíciót betöltők körében egyre többen választják hobbiként. Ha a főnökkel bringázás nem is mindig opció, egy elfelejtett zokniba tűrt nadrággal lebukás kapcsán egy lelkes beszélgetés a kerékpározásról, hogy mennyi motivációt ad, amiből látszólag még a környezetünkre is ragad, mindig belefér.
Időnként az erkölcs felülírja ezt, de kutatások szerint az ember természeténél fogva igyekszik kerülni azokat, akiket egészségtelenebbnek gondol saját magánál. Erről mindenkinek meglehet a maga véleménye, de ez van, ebből kell főzni. Viszont pár hét munkába tekerés után mások is sokkal nyitottabbak lesznek a friss bringások felé, akik előtte nem mozogtak. Emellett remek ürügy, hogy mások megszólítsanak, társalgást kezdeményezzenek.
A reggeli edzés a legjobb módja a felébredésnek. Jótékony hatással van az emésztőrendszerre – ami az esti edzéssel szemben még jobban segítheti a fogyást – és a koncentráció képességünket is serkenti az azt követő 10 órára, amikor a leginkább szükségünk van rá.
A dugó mellett elsétáló gyalogosok láttán, a késve érkező buszok miatt, más közlekedési formát használók, sokkal gyakrabban elbizonytalanodhatnak, hogy „biztosan a helyes döntést hozták-e meg?”
A feltorlódott autók sorai között erre a kérdésre mindig egy határozott igen lesz a válasz. Ez a nem megszokott „helyesség” érzés kezdetben elégedettséget okoz, ami később önbizalommá szilárdul. Tudva, hogy a nap első döntését sikerült jól meghozni, nagyobb eséllyel sikerül a többit is.