A Tour de Hongrie versenyigazgatóját kérdeztük a frissen bemutatott útvonalról és a magyar versenyzőkről. Megtudtuk, hol várhatóak a legnagyobb izgalmak, merre lesz a legérdemesebb a helyszínről követni a versenyt és azt is kiderítettük, a magyarok közül várhatóan kiknek szurkolhatunk a Tour de Hongrie-n.

Úgy tudom, hogy a Tour de France útvonalát már évekkel előre elkezdik tervezni. Efelé halad a Magyar Körverseny is?

Maga az útvonal tervezése már ősszel megkezdődik.Azt találtuk ki, hogy megpróbáljuk egyik évben jobban az ország keleti, másik évben pedig jobban a nyugati részét érinteni a versennyel. De azt, hogy merre megyünk, nagyon függ attól, hogy mi az, ami az országnak turisztikailag kihagyhatatlan és ugyanennyire attól is, hogy mely városok pályáznak rajt vagy célhelyszínre. A Balatonnál például mindig kell, hogy legyen szakasz ez szinte biztos, hiszen ez hazánk első számú turisztikai desztinációja. A siófoki prológot tavaly elmosta az eső, ezért szeretett volna a város egy “második felvonást” és úgy gondoltuk ezt meg is kell adnunk nekik. Persze egyik város sincs kőbe vésve az útvonal megalkotásánál, lehet, hogy jövőre a tó másik oldalára esik a választás.

Bemutatták a 2019-es Tour de Hongrie útvonalát

Ugyanígy nehéz lenne kihagyni a Velencei- és a Tisza-tavat is, hiszen ezek az ország kerékpáros turizmus szempontjából legfelkapottabb vidékei. Ezen felül azt, hogy merre halad a Tour az alakítja ki, hogy milyen városok jelentkeznek. Ha ez meg van, a résztvevő városok tudatában próbálunk egy izgalmas útvonalat összerakni. 2019-ben mindebből a korábbiaknál sokkal változatosabb és nehezebb mixet raktunk össze.

 

Ezen az útvonalon akár minden nap megfordulhat az összetett.

Ez azért nagyban függ attól is, hogy milyen csapatokat sikerül meghívni a versenyre.

Már lezártuk a jelentkezést, tudjuk, hogy kik lesznek ott a rajtnál. Négy prokontinentális sor lesz itt, a Cofidis, Neri Sottoli-Selle Italia-KTM, az Israel Cycling Academy és az Androni-Giocattoli-Sidermec. Utóbbi olasz gárda címvédésre készül, így minden bizonnyal a tavalyinál még erősebb sort hoz majd magával Gianni Savio csapatfőnök, főleg a hegyekben lehetnek még erősebbek. Azok a kolumbiai vagy dél-amerikai srácok, akik mentek San Juant, Kolumbiai Kört, Costa Ricai Kört, azoknak ez a szintkülönbség nem lesz elriasztó, ráadásul nem kizárt, hogy többen a Giro d’Italia teljesítése után érkeznek majd Magyarországra (ahogy ez megtörténhet az Israel Cycling Team esetében is). A Cofidis fordított helyzetben lesz, hiszen ők közvetlenül a Tour de France előtt vesznek majd részt a Tour de Hongrie-n, nekik az arra való felkészülésben segíthet a versenyünk.

Kusztor Péter csapata, a Novo Nordisk ezúttal nem lesz ott Magyar Körversenyen, pedig meghívtuk őket is. Nyilván ez fáj nekünk magyaroknak, de ők sportszakmailag egy magasabb besorolású viadalt, az idén kiemelt kategóriás Szlovén Körversenyt választották, ahol egyébként Kuszti akár első számú ember is lehet.

Kusztor Péter bemutatkozott új csapata színeiben

Valószínűleg Peák Barna is a távolmaradók között lesz, hiszen holland csapata a SEG Racing Academy az U23-as Girón lesz a Hongrie idején, ahová több mint valószínű, hogy a 2017-es Tour de Hongrie második helyezettjét is elviszik. Ez is egy logikus döntés, hiszen a Tour de l’Avenir mellett az a verseny talán a legfontosabb azok számára, akik az U23-as csapatoktól a World Tour csapatba szeretnének kerülni, ráadásul a SEG két szakaszt is nyert ott tavaly, tehát “kötelező” a legerősebb sorukkal visszamenni.

A magyar válogatott (valószínűleg Rózsa Balázzsal) és a Pannon Cycling Team viszont ott lesz a rajtnál, így minimum 14 magyart (csapatonként 7 fő indulhat)  láthatunk majd a Magyar Körverseny mezőnyében. És persze jön a CCC kontinentális sora is, a tavalyi hős, Valter Attilával a soraikban.

Hivatalos: Valter Attila World Tour fiókcsapatban folytatja

Mi a te személyes kedvenced az útvonalból?

A Velence-Esztergom közötti második nap. ‘A’ pontból kell eljutni ‘B’ pontba, ahol végül egy hegyi körözés is vár a versenyzőkre, akár egy világbajnokságon.

A Kétbükkfa-nyereg aljától Esztergomig jelenleg borzalmas az út. Mi lesz, ha erre ráengedünk egy 140 fős mezőnyt?

A Magyar Közút nagyon komolyan veszi a Tour de Hongrie-t és mindenben segítenek nekünk, rendezőknek. Az nem biztos, hogy teljesen új aszfaltot fognak húzni (nem is biztos, hogy kell) az említett részen, de a kritikus szakaszokon a kátyúzást és útjavítást biztosan meg fogják csinálni. Közösen együttműködve bejárjuk a teljes útvonalat, hogy mire a mezőny idejön, már ne legyen elfogadhatatlan állapotú útszakasz.

Hogyhogy lettek félszakaszok? Manapság ilyet nagy európai kerékpáros versenyen nem sűrűn láthatunk.

Ezzel a megoldással két plusz várost tudtunk bevonni a 2019-es Tour de Hongrie-ba. Az volt a szempont, hogy az összes olyan várost bevonhassuk, akik abból a régióból jelentkeztek. Végül láttuk, hogy ez egy elég könnyű, nagyjából sík szakasz, úgyhogy arra gondoltunk, hogy a kettéválasztással megtörhetjük a monotóniát.

Azért ha befúj az oldalszél az a 69 kilométer a totál pusztában is okozhat meglepetéseket.

Hogyhogy ismét kimaradt Budapest?

Mi nagyon szerettük volna, hogy ott érjen véget a Magyar Körverseny, de most tendencia, hogy 2019-ben a nagyobb rendezvényeket kiszorítják a fővárosból. A Tour de Hongrie mellett a Red Bull Air Race is így járt. Terveink szerint 2020-ban Budapesten zárhatjuk majd a Tour-t.

Nézői szempontból melyik részt tartod a legjobbnak?

Megint csak ezt a dobogókői kört tudom mondani, amit kétszer is megtesz majd a mezőny, ráadásul a Két-Bükkfához oda már szétszakadozva fognak érkezni, így a nézők egyesével is láthatják majd a bringásokat. A másik ilyen pont  Kékestető, ami mindig különleges, hiszen az ország csúcsa. És persze Székesfehérvár, ahol négy kört is megtesznek a versenyzők, így hosszasan láthatják majd az érdeklődők az út széléről a karavánt.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet